صدور کارنامه سلامت روان دانشجویان هنگام فارغ‌التحصیلی از خرداد ۱۴۰۲

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان از صدور کارنامه سلامت روان دانشجویان هنگام فارغ‌التحصیلی از خرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

ابراهیم نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه کمتر از ۵ درصد دانشجویان با اختلالات مختلف وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که جامعه دانشجویی و دانشگاهی نسبت به سایر اقشار، سلامت روان بیشتری دارند.

تمامی دانشجویان تحت غربالگری و مشاوره قرار می‌گیرند

وی با بیان اینکه یکی از نقص‌های ما این است که همواره در سال‌های گذشته تست غربالگری سلامت زمان ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها بوده است، گفت: به این معنا که سلامت روان دانشجویان در هنگام فارغ التحصیلی سنجیده نمی‌شود.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: کارنامه سلامت روان و جسمانی دانشجویان امسال برای اولین بار مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و از خردادماه سال ۱۴۰۲ دانشجویان در هنگام فارغ التحصیلی نیز مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

وی درباره اهداف سنجش سلامت دانشجویان در هنگام فارغ التحصیلی عنوان کرد: این موضوع باعث می‌شود تا میزان تغییرات سلامت روان و جسمانی دانشجویان از زمان ورود و خروج از دانشگاه یعنی سال‌های تحصیل مشخص شود، و بر اساس آن اعلام کنیم وضعیت سلامت دانشجو بهتر، بدتر یا ثابت بوده است.

نعیمی با تصریح بر اینکه شاخصه‌های کارنامه سلامت روان و جسمانی دانشجویان توسط کارشناسان سازمان امور دانشجویان در حال تدوین است، گفت: این شاخصه‌ها براساس موضوعاتی است که می‌توانند بیشترین چالش را برای دانشجویان ایجاد کنند. مانند افسردگی‌های عمیق، رفتارهای خود آسیب رسان و استرس و نا امیدی.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: البته اگر بخواهیم ابعاد گسترده و مختلف سلامت روان فرد را مورد سنجش قرار دهیم، کاری بسیار پیچیده، متنوع و سخت خواهد بود. برای حل این مشکل شاخص‌هایی که در ابتدا سلامت دانشجویان با آنها سنجیده شده در پایان نیز سلامت دانشجو با همان شاخص‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =