تاکید رئیس جمهور عراق بر گسترش شراکت‌های تهران-بغداد

دفتر نخست وزیر عراق از دیدار وزیر اقتصاد و دارایی ایران و هیئت همراهش با «محمد شیاع السودانی» خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه او با «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق دیدار کردند.

خاندوزی: شاهد ۲۰ درصد افزایش تجارت بین ایران و عراق هستیم

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، دو طرف درباره پرونده‌ها و مسائل اقتصادی و همکاری بین دو کشور و راه‌های تقویت آن رایزنی کردند.

السودانی به اهمیت حمایت از فعالیت کمیته مشترک عراق و ایران و تحکیم شراکت دوجانبه در زمینه‌ها و سطوح مختلف اشاره کرد.

خاندوزی نیز بر تقدیر مقامات ایران از نقش عراق در تقریب دیدگاه‌ها  که منجر به تفاهم اخیر بین عربستان و ایران شد که موجب تثبیت ثبات و امنیت منطقه می شود، هم تاکید کرد.

پیش از این هم در نشست خبری مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق ، « احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد کشورمان اعلام کرد: در پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و عراق، تفاهمات راهگشایی در حوزه حمل و نقل، تجارت، نیرو، برق، گاز، آب و همچنین در حوزه های تعاملات بانکی و مالی بین دو کشور به امضا رسید.

این درحالی است که شامگاه یکشنبه هم «محمد کاظم آل صادق»، سفیر ایران در بغداد با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار کرده بود.

دو طرف در این دیدار درباره ابعاد مختلف روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه آن در راستای منافع مشترک دو کشور رایزنی کردند.

السودانی در این دیدار بر موضع متوازن عراق و رویکرد این کشور در حمایت از ابزار گفتگو برای تحقق ثبات در منطقه و حمایت از توسعه پایدار و پیشرفت و رفاه برای همه ملت‌های برادر و دوست تاکید کرد.

از سوی دیگر، «آل کاظم» تشکر و قدردانی سران ایران از تلاش‌های عراق در مسیر نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها و تسهیل تلاش‌های منتهی به تفاهم اخیر میان تهران و ریاض را به «السودانی» انتقال داد.

عراق پیش از این میزبان چندین دور مذاکرات میان عربستان و ایران بود تا اینکه دو کشور روز جمعه گذشته با میانجی‌گری چین به توافق برای از سرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی سفارتخانه‌ها ظرف مدت دو ماه دست یافتند.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1174779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =