کمترین و بیشترین مرگ و میزان نوزادان مربوط به کدام کشور است؟

۱۰ کشور جهان با بیشترین و کمترین نرخ مرگ و میر نوزادان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز، نرخ مرگ و میر نوزادان یک معیار مرتبط با جمعیت است که مرگ و میر نوزادان را بررسی می‌کند. معمولاً به عنوان تعداد مرگ و میر نوزادان در هر ۱۰۰۰ تولد زنده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. عواملی مانند فقر، مالاریا، سوء تغذیه، زیرساخت‌های توسعه نیافته و یا مراقبت های بهداشتی ناکافی را می‌توان عوامل تاثیرگذار در کشورهایی که آمار مرگ و میر نوزادان بالایی دارند، در نظر گرفت. از طرفی در بسیاری از کشورهایی که میزان مرگ و میر نوزادان بالاست، نرخ تولد و باروری نیز به همان میزان بالا است.

واکسن جدیدی که نوزادان را از مرگ در امان نگه می‌دارد

مهمترین علل مرگ و میر نوزادان در سرتاسر جهان، شامل آنسفالوپاتی نوزادی (مشکلات عملکرد مغز به دلیل کمبود اکسیژن در هنگام تولد)، عفونت‌ها، عوارض زایمان زودرس، عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی و بیماری‌های اسهالی عنوان شده است. شایع ترین علل مرگ در میان نوزادان چند روزه با نوزادان بزرگتر متفاوت است. به طور کلی، میزان مرگ و میر جمعی نوزادان در جهان در دهه های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است و از تقریباً ۱۴۰ در هر ۱۰۰۰ تولد زنده در سال های ۱۹۵۰-۵۵ به ۵۲.۸ در سال ۲۰۰۰ و به ۲۷.۴ در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

براساس آمار پایگاه جمعیت جهانی و سازمان یونیسف، ۱۰ کشور با بیشترین و کمترین نرخ مرگ و میر نوزادان در سال ۲۰۲۰ (مرگ و میر در هر ۱۰۰۰ تولد زنده) به شرح زیر است:
کمترین و بیشترین مرگ و میزان نوزادان مربوط به کدام کشور است؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1174827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =