آیین‌نامه‌ آزمون لیسانس به پزشکی در حال بازنگری/ محدودیت سن حذف نخواهد شد

دبیر شورای عالی برنامه ریزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی در حال بازنگری و تغییرات قرار گرفته است.

غلام رضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه آزمون لیسانس به پزشکی برای دانشجویان که تمایل به ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند برگزار می‌شود، اظهار کرد: بنابراین این افراد در دانشگاه ضمن اینکه رشته تحصیلی غیر از پزشکی را سپری می‌کنند، می‌توانند در رشته پزشکی نیز آزمون دهند. البته تعداد افراد پذیرش به شدت محدود است.

مهم‌ترین آزمون‌های ۱۴۰۲ در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

آیین‌نامه آزمون لیسانس به پزشکی در حال بازنگری و اعمال تغییرات جدید است، گفت: دبیر خانه پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این آیین نامه را اصلاح کرده و به شورای عالی برنامه ریزی این وزارتخانه  ارائه شده است.

وی با تصریح بر اینکه محدودیت سن برای شرکت کنندگان در آزمون لیسانس به پزشکی حذف نخواهد شد، گفت: سن و معدل را نمی‌توان حذف کرد چراکه این عامل برای انتخاب و پذیرش افراد اهمیت بسیاری دارد.

حسن زاده عنوان کرد: البته در آیین نامه جدید آزمون لیسانس به پزشکی تلاش کرده‌ایم که تسهیلاتی در اختیار شرکت کنندگان قرار دهیم تا افراد بیشتری برای شرکت در این آزمون و تغییر رشته ترغیب شوند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در تدوین آیین نامه جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران و چند دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور ما را یاری کردند و تمام مفاد این آیین نامه به دقت بررسی شده است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1175890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =