۲۰ هزار مسافر نوروزی از کمپ‌های عشایری در تهران بازدید کردند

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین سال جاری بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از کمپ‌های عشایری این استان بازدید کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فرشید ذبیحی در گفت و گویی اظهارداشت: به منظور خدمات رسانی به مسافران نوروزی در بخش های مختلف تهران و همچنین فواصل ورودی شهرها ۱۲ کمپ عشایری با عنوان نوروزگاه عشایری برپا شد.

اولین شکوفه‌های بهاری در تهران

وی افزود: در این کمپ ها مسافران نوروزی علاوه بر استراحت و پذیرایی با فرهنگ و نحوه زندگی جامعه تولیدکننده عشایر آشنا شدند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: این کمپ ها در عوارضی تهران-قم، ورودی شهرهای ورامین، دماوند، فیروزکوه، پیشوا و پاکدشت و همچینن میدان تاریخی آزادی و بوستان ملت تهران برپا شد که استقبال مسافران نوروزی از این کمپ ها قابل توجه بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بخش های مورد توجه مسافران نوروزی برپایی آیین های محلی و همچنین آموزش نحوه پخت شیرینی جات و سایر غذاهای محلی بود که با استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

بازدید ۲۰ هزار مسافر نوروزی از کمپ‌های عشایری استان تهران 

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه جامعه تولید کننده این استان قدمت ۴۰۰ ساله دارند، گفت: پایتخت با آلبومی از عشایر استان های سراسر کشور مواجه است که این جامعه تولید کننده با ۷۰۰ هزار راس دام سبک از عمده تولیدکنندگان گوشت قرمز محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر این استان قشلاق را در جنوب‌شرقی تهران و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه به مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی تولید کردند.

عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =