توضیحات مخبر درباره خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای ۳ معلول

در جلسه‌ای به ریاست مخبر مقرر شد دولت با کمک خیرین، نهادهای غیردولتی و کمک خود معلولین، نسبت به تامین مسکن خانواده‌های دارای ۳ فرد معلول به بالا اقدام کند و ظرف مدت ۲ سال این خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت سیزدهم به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و مقرر شد خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب‌خانه شوند.

مخبر:‌ کاهش نقش دلار در اقتصاد کشور ضروری است

مخبر در این جلسه تسریع در اجرای مصوبات مربوط به حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را مورد تاکید قرار داد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد ظرف یک ماه نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این مصوبات اقدام کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از حقوق معلولین، اظهار داشت: در این دولت اهتمامی جدی نسبت به این موضوع صورت گرفته و با پیگیری جلسات، شاهد افزایش اعتبارات مرتبط با حقوق معلولان هستیم.

مخبر معیشت و اشتغال، مسکن و درمان را سه مساله اصلی افراد دارای معلولیت برشمرد و افزود: دولت با جدیت در تلاش است تا با استفاده حداکثری از بودجه‌های سالانه، بهره مندی از ظرفیت خیرین و نهادهای غیردولتی، دغدغه معلولان را تا حد امکان در این بخش ها کاهش دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش مطرح شده در جلسه در خصوص مشکل حمل و نقل دانش آموزان معلول که بعضا منجر به بازماندگی از تحصیل آنها شده است، تصریح کرد: وزارت کشور باید این موضوع را از طریق شهرداریها با جدیت پیگیری و به سرعت مشکل حمل و نقل و ایاب و ذهاب این دانش آموزان را مرتفع کند.

مخبر معاون خود را نیز مکلف کرد عدم اجرای برخی مصوبات گذشته را به صورت مجدانه از دستگاههای اجرایی پیگیری کرده و صورتجلسه و برنامه زمانبندی شده با این دستگاه‌ها به امضا برساند تا در اسرع وقت این مصوبات اجرایی شوند.

در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان مجلس عضو نیز حضور داشتند، رییس سازمان بهزیستی کشور گزارشی از میزان پیشرفت مصوبات جلسات گذشته و عملکرد دستگاههای اجرایی در قبال این مصوبات ارائه کرد.

در این جلسه همچنین پس از شنیدن دغدغه ها و پیشنهادات برخی از نمایندگان جامعه معلولین کشور، تصمیماتی در زمینه تسهیلات اعتباری خوداشتغالی و اشتغالزایی، حق پرستاری، کمک هزینه مراکز توانبخشی، مسکن و ارتقاء کیفیت مراکز شبانه روزی توانبخشی اتخاذ شد.

در ادامه این نشست مقرر شد دولت با کمک خیرین، نهادهای غیردولتی و کمک خود معلولین، نسبت به تامین مسکن خانواده‌های دارای ۳ فرد معلول به بالا اقدام کند و ظرف مدت ۲ سال این خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =