زیاد نخاله: رژیم صهیونیستی در مسیر نابودی قرار گرفته است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در دیدار با امیرعبداللهیان در بیروت بحران‌های فزاینده داخلی در رژیم صهیونیستی را نشانه درماندگی و ضعف اشغالگران صهیونیست در برابر مجاهدت رزمندگان مقاومت و ملت فلسطین خواند و گفت: این رژیم در مسیر زوال و نابودی قرار گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عصر امروز (پنجشنبه) هفتم اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در بیروت حضور دارد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان: ایران آماده تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری با لبنان است

آخرین تحولات منطقه و فلسطین و حملات و تجاوزات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و اماکن مقدس در  قدس شریف و ایستادگی گروه‌های مقاومت و آحاد ملت فلسطین به خصوص جوانان در برابر این رژیم از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان و زیاد نخاله دوم اردیبهشت ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در این گفت‌وگو از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار امروز با اشاره به سیاست ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از ملت مظلوم و مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، بر ضرورت اتحاد گروه‌های فلسطینی و همچنین وحدت نظر و انسجام دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و انجام اقدامات موثر و بازدارنده در مقابل اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها و مقدسات اسلامی تأکید کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ۲۲ فروردین ماه با با ارسال پیام‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای اسلامی، نسبت به اوضاع جاری در فلسطین عمیقا ابراز نگرانی کرده بود. وی همچنین آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همفکری و تشریک مساعی با کشورهای دوست و مسلمان به منظور تقویت حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را مورد تأکید قرار داده بود.

قدردانی از حمایت‌های سیاسی ایران از فلسطین

زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در دیدار امروز با امیرعبداللهیان، ضمن قدردانی از حمایت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و اهمیت این مواضع در ارتقای روحیه معنوی و ایستادگی ملت فلسطین، مقاومت را در بهترین وضعیت خود در چند دهه گذشته خواند و گفت: بحران‌های فزاینده داخلی در رژیم صهیونیستی، نشانه درماندگی و ضعف اشغالگران صهیونیست در برابر اراده، ایستادگی و مجاهدت رزمندگان مقاومت و آحاد ملت فلسطین است‌.

به گفته وی دشمن صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان اخیرا نیز درباره وضعیت رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل در هفتاد و پنجمین سالگرد خود در بزنگاهی خطرناک قرار دارد، اعلام کرد که این رژیم در لبه پرتگاه قرار دارد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از حضور در مسقط، در پاسخ به دعوت همتای عمانی شب گذشته وارد بیروت شد.وی امروز ضمن دیدار با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه همچنین دهم بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین را شدیدا محکوم و بر ادامه حمایت‌های ایران از ملت فلسطین تأکید کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =