روزهای سیاه در انتظار بازار گندم/  پافشاری دولت بر ثبات قیمت تبعات زیادی دارد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اگر قیمت گندم افزایش پیدا نکند شاهد روزهای خوشی در بازار گندم نخواهیم بود و در آینده نزدیک به شدت نیاز به گندم در کشور حس خواهد شد.

مهدی بشارت‌ده کارشناس اقتصاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره نرخ اعلام شده گندم از سوی دولت و تبعات آن اظهار کرد: نرخ ۱۵ هزار تومان گندمی که اعلام شد مورد پسند جامعه کشاورزی و کشاورزان و گندمکاران نیست، چرا که گندمکاران معتقدند هزینه تمام‌شده گندم بالاتر از این است و توجیه اقتصادی ندارد.

قیمت کنونی گندم مناسب نیست/ بی‌توجهی شورای قیمت‌گذاری به کشاورزان

وی افزود: دولت برای مدیریت بازار گندم دو راه دارد یا باید قبل  از اعلام قیمت‌ها هزینه تولید را کاهش می‌داد یا باید قیمت را افزایش میداد که این اتفاقات صورت نگرفت.

کارشناس اقتصاد کشاورزی درباره تبعات نرخ ۱۵ هزار تومانی گندم، بیان کرد: وقتی که قیمت گندم افزایش پیدا نکند،‌ کشاورز مجبور است برای تامین هزینه‌ها گندم را به عنوان قاچاق کالا در کشورهای همسایه با قیمت بالاتر بفروشد و یا گندم را به عنوان خوراک دام استفاده کند، که این موضوعات ضرر و زیان‌هایی دارد و نیاز کشور را برطرف نمی‌کند؛‌ در نتیجه مجبور به واردات گندم و خروج ارز می‌شویم.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اگر قیمت گندم افزایش پیدا نکند شاهد روزهای خوشی در بازار گندم نخواهیم بود و در آینده نزدیک به شدت نیاز به گندم در کشور حس خواهد شد، در نتیجه کمبود گندم می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری به‌همراه داشته باشد.

بشارت‌ده در پایان تاکید کرد: نرخی که باید برای گندم اعلام می‌شد ۱۷ هزار تومان بود و تشکل‌ها و گندمکاران به ۱۶ هزار تومان نیز راضی شدند اما دولت همچنان بر قیمت ۱۵ هزار تومان پافشاری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • گندمکارمظلون IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      1 0
      چرا حرف توی دهن کشاورزمیذارین! کی گفته به۱۶راضی شدیم؟ قیمت واقعی باید۲۵هزارتومن باشه ولی ما به بیست هم مجبورشدیم راضی بشیم ولی انقد ظالمانه رفتارکردندکه حتی ۱۷تومنی که خودشون وعده دادنم اعلام نکردن...پول کشاورزهم ۴۵روزه پرداخت نشده...آه ونفرین دنبال این دولته بخدا