نوسان جزئی در بازار سکه و طلا/ قیمت‌ها افزایش می‌یابد؟

افزایش قیمت دلار امروز اثر خود را بر بازار طلا و سکه گذاشت و روند این دو بازار را صعودی کرد. اما قیمت هیچ کدام از این بازارها کانال عوض نکرد و در همان محدوده روز گذشته نوسان اندکی داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا به دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. قیمت نیم سکه با کاهش یک میلیونی نسبت به هفته قبل، ۱۸ میلیون تومان شد و قیمت هر قطعه سکه ربع بهار آزادی هم ۱۱ میلیون تومان بود.

قیمت سکه، طلا و دلار دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

قیمت سکه گرمی هم با حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل، به ۶ میلیون ۵۲۰ هزار تومان رسیده است. تنها سکه‌ای که قیمت آن کاهش داشته، قیمت سکه بهار ازادی است که کانال ۲۸ میلیون تومان را از دست داد و به ۲۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید.

پیش از این و در هفته گذشته پیش بینی شده بود که قیمت طلا و سکه این هفته نوسان محدودی داشته باشد و در محدوده مشخصی تغییر کند. این پیش‌بینی اکنون محقق شده است.

علت کاهش قیمت طلا و سکه

البته گفته می‌شود تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است. این مساله دو علت اصلی دارد؛ علت اول افزایش قیمت طلاست که قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است و مردم عادی دیگر وارد بازار طلا نمی‌شوند و علت خرید طلا و سکه، سرمایه‌گذاری است. حتی روز گذشته رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفته بود زوج‌های جوان هم دیگر توان خرید سرویس و مصنوعات طلا را ندارند و اکثرا به جای طلا، نقره می‌خرند.

نکته دیگر کاهش تقاضا برای خرید طلا این است که از هفته گذشته ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو آغاز شده و بخشی از سرمایه‌های بازار طلا و ارز به سمت بازار خودرو رفته است. همین مساله بخشی از تقاضای موجود در بازار را کاهش داده است.

البته کارشناسان معتقدند که فعلا جو بازار طلا و ارز ثابت است و از هیجانات پیشین خالی شده است. برای همین آنها توصیه می‌کنند که اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه است.

قیمت طلا و سکه، به قیمت‌ دلار وابسته است. امروز قیمت دلار رشد محدودی داشت و از کف کانال ۵۱ هزار تومانی فاصله گرفت. فعلا باید منتظر ماند و دید روند قیمت ارز به چه سمتی می‌رود تا بتوان آینده قیمت طلا و سکه را پیش‌بینی کرد.

کد خبر: 1181636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =