بیل گیتس: هوش مصنوعی گوگل و آمازون را از رده خارج خواهد کرد

بیل گیتس، بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت، هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند با تغییر عمیق رفتار کاربران آنلاین به زودی موتورهای جستجو مانند گوگل را منسوخ کند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ گیتس در جریان رویداد گلدمن ساکس گفت: هر شرکتی که بتواند در رقابت ابزارهای دستیار هوش مصنوعی برنده شود، فضای اینترنت را به دست خواهد گرفت، زیرا با وجود چنین ابزاری هیچ کاربری دیگر نیاز به موتور جستجو ندارد و هرگز به آمازون نخواهد رفت.

او افزود: این ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند مطالبی را بخوانند که شما وقت خواندن‌شان را ندارید و به شما اجازه می‌دهند بدون نیاز به استفاده از موتور جستجویی مانند گوگل به اطلاعات مورد نظرتان دست یابید.

مرده‌بات‌ها بعد از مرگ به حرف می‌آیند/ چالش اخلاقی هوش مصنوعی که از مرده‌ها تقلید می‌کنند

بیل گیتس چندی پیش هم در مصاحبه‌ دیگری پیش‌بینی کرده بود که سود جستجوی گوگل به شدت کاهش خواهد یافت، ولی مایکروسافت به دلیل حرکت نسبتا سریعش در زمینه هوش مصنوعی متحمل این ضرر نخواهد شد.

با این حال، به نظر می‌رسد که غول‌های فناوری به شدت در تلاشند تا خود را به یک موقعیت قطبی سودمند سوق دهند تا فرصتی برای تبدیل شدن به غول هوش مصنوعی در اینترنت پیدا کنند. البته خود گیتس هم مطمئن نیست که همه این اتفاقات چگونه پیش خواهد رفت.

جنگ هوش مصنوعی

بیل گیتس با پیش‌بینی اینکه شانس یک استارتاپ و یک غول فناوری برای برنده شدن در جنگ هوش مصنوعی کاملا برابر است، گفت: اگر مایکروسافت وارد میدان این جنگ نشود، ناامید خواهم شد، اما در حال حاضر استارتاپ‌هایی مانند استارتاپ Inflection وجود دارند در زمینه توسعه هوش مصنوعی من را تحت تاثیر قرار داده‌اند. این استارتاپ توسط مصطفی سلیمان، مدیر سابق DeepMind، تاسیس شده است.

به نظر می‌رسد که گیتس نسبت به موضوع هوش مصنوعی بسیار خوش‌بین است. همین ماه گذشته در طی یک سخنرانی کلیدی به حضار گفت که هوش مصنوعی در نهایت می‌تواند به بچه‌ها خواندن و نوشتن را بیاموزد. او گفت حتی در ۱۸ ماه آینده هوش مصنوعی به عنوان دستیار معلم وارد فضای آموزشی خواهد شد و در مورد نوشتن بازخورد نشان خواهد داد. به گفته او، هوش مصنوعی باعث خواهد شد که ما در ریاضیات نیز قوی شویم.

گیتس معتقد است که شرکت‌ها وارد جنگ برای توسعه فناوری‌ای مانند ChatGPT در محصولات خود شده‌اند، ولی جنگ‌های هوش مصنوعی در راه است و غول‌های فناوری به‌شدت برای کسب رتبه اول رقابت می‌کنند – آینده‌ای از اینترنت که می‌تواند کاملاً متفاوت از آنچه ما به آن عادت کرده‌ایم به نظر برسد.

اما اینکه آیا مایکروسافت می‌تواند گوگل را به عنوان غول اصلی اینترنت - حداقل در دنیای غرب - از قدرت خلع کند، باید منتظر بود و تماشا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =