هواشناسی / تهران 3 روز طوفانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان تهران از وزش شدید باد و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از بعدازظهر امروز ۱۲ خردادماه تا روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: با توجه به ناپایداری‌های همرفتی جریان هوا از بعدازظهر امروز تا یکشنبه به‌خصوص در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد، ارتفاعات استان و فیروزکوه پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی ایران| وقوع رگبار و رعد و برق در ۹ استان کشور/ احتمال طغیان رودخانه‌های تهران

وی گفت: لازم است با توجه به لغزندگی جاده‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن روان‌آب از اسکان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری شده و با توجه به خطر صاعقه و شکستن درختان فرسوده و وزش باد شدید از کوهنوردی و جابجایی عشایر دوری شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی داشته و لایروبی کانال‌ها انجام شود، افزود: افزایش سرعت باد در نیمه جنوبی استان مورد انتظار بوده که موجب کاهش دید و کیفیت هوا و خسارت به تجهیزات شهری، سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت می‌شود.

غلامی ادامه داد: لازم است ضمن استحکام سازه‌های موقت در فعالیت‌های عمرانی احتیاط کرده و از توقف خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره، داربست‌ها و درختان کهن‌سال جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1183889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =