نیروهای حق‌التدریس دانشگاه آزاد حذف می‌شوند/ جذب ۱۵ هزار هیئت علمی وابسته و دانشجوی دکتری

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونان آموزشی با شناسایی نیازهای واقعی از ترم آینده به فکر حذف نیروی حق التدریس و جذب هیئت علمی وابسته و دانشجویان دکتری باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست اجرایی سازی موضوع تدریس دانشجویان دوره دکتری  در قالب دوره ویژه دستیاران آموزشی گفت: درصد قابل توجهی از اعضای حق التدریس مدعو کارآمدی لازم را ندارند و در زمینه کم کاری آن‌ها گزارشاتی هم ارائه شده است. 

۱۰ هزار دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد در سامانه جذب دستیار آموزشی ثبت‌نام کردند

وی افزود: برخی اعضای حق التدریس مدعو در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند یا بازدهی مناسب ندارند، در صورتی که دانشجو شهریه پرداخت می‌کند، اما بعضی استادان رسالت خود را که همان آموزش است به درستی انجام نمی‌دهند و این موضوع مشکل اول و جدی دانشگاه است. 

علی اکبری تصریح کرد: دانشجویان دکتری معمولا در دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دوره آموزشی می‌بینند و از آنجایی که بخشی از پروژه دانشگاه آزاد تربیت حرفه‌ای نیروی تدریس و چگونگی ارائه و آموزش است، اجرایی سازی آن را در اولویت کارمان قرار می‌دهیم. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای تدریس دانشجویان دکتری زیر ذره بین قرار می‌گیرند و این موضوع در دراز مدت به نفع دانشگاه و دانشجوست تا در حوزه پژوهشی و آموزشی خوب بدرخشند.

علی اکبری بیان کرد: عزم خود را جذب کرده ایم تا در ترم آینده دیگر نیرویی به اسم حق التدریس نداشته باشیم و تاکنون حدود ۶ هزار دانشجو جهت تدریس نام‌نویسی کرده اند که اگر این رقم به ۱۰ تا ۱۵ هزار برسد دیگر کافی است و به عنوان هیئت علمی وابسته شناخته می‌شوند. 

وی گفت: تعداد زیادی از نیروهای ایران خودرو عضو هیئت علمی هستند، اما وابسته به ارگان خاصی نبوده و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها به عنوان هیئت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم تا بتوانیم ارتباط دو سویه را تقویت ببخشیم و در این زمینه قرارداد ۳ ساله با حقوق ماهیانه با آن‌ها منعقد می‌شود. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فرایند کار دست باشگاه پژوهشگران است و معاونان آموزشی با شناسایی نیازهای واقعی از ترم آینده به فکر حذف نیروی حق التدریس و جذب هیئت علمی وابسته و دانشجویان دکتری باشند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با مشکل پرداخت حقوق مواجه است، تاکید کرد: به فکر دانشگاه آزاد باشید و نیروهای توانمند را به عنوان حق التدریس وابسته جذب کنید.

وی بیان کرد: گروه‌ها ورود دانشجویان دکتری را مهیا سازند تا بتوانند ظرفیت خودشان را نشان دهند و در نهایت اگر نتوانستند تواناییشان را نشان دهند به قطع همکاری اقدام کنند. 
 
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مصمم هستیم در اول مهرماه نیروی حق التدریس نداشته باشیم؛ بنابراین نیروهای باکیفیت دکتری باید جذب شوند؛ چرا که در صنایع غذایی، کامپیوتر، زیست شناسی و مهندسی پزشکی مشکل کمبود استاد با کیفیت داریم؛ بنابراین دانشگاه‌ها این موضوع را جدی بگیرند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1186007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیدرحمان IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      9 0
      سلامو عرض ادب بنده در مرحله دفاع نهایی رساله دکتری هستم و 28 نیمسال بعنوان مدرس حق التدریس بودم یعنی 14 سال تلاش بی وقفه برای دانشگاه ازاد و در هیچ ارگانی استخدام نبودم ممنون میشم مشخص فرماید تکلیف بنده چه می شود؟
    • ناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      13 0
      در واقع بهشون لطف هم میکنید چون پول درست و حسابی هم که بهشون نمی‌دادید
      • حسینی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        1 0
        بااحترام خب قاعدتاً شما برای ادامه روند مشکلی ندارید
    • الهام IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      1 0
      سلام. لطفا در مورد هیئت علمی وابسته بیشتر توضیح دهید. ما که چندین ترم به صورت حق التدریس همکاری داشتیم و ارزشیابی بالایی نیز داریم. تکلیفمان چه می شود؟
    • گیتی نسودی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 2
      تکلیف استاد فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه دولتی که به عنوان نیروی حق التدریس کار میکند چیه؟ آیا وضعیتش به عضو هیات علمی وابسته تغییر میکند؟
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 3
      بجای جذب عضو هیات علمی که هزینه زیادی را بردوش دانشگاه ازاد تحمیل می نماید وبارمالی وتعهدی این دانشگاه را افزایس می دهد از نیروهای سرباز با مدرک دکتری تخصصی بصورت امریه با گرفتن تعهد محضری به مدت ۵سال وبدون الزام به استخدام استفاده کنید . هم حقوق سربازی می گیرند و هم مشکل هیات علمی وهزینه گزاف پرداخت به یک عضو هیات علمی را دانشگاه ازاد اسلامی متحمل نمی شود . در حالیکه نیروی جوان با اطلاعات جدید بصورت سرباز وامریه سربازی بعنوان حتی رئیس گروه بصورت تمام وقت می توان کار یک عضو هیات علمی را خیلی بهتر انجام دهد.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 1
      خواهسمندیم اجازه ندهید اعضا هیات علمی سایر دانشگاههاویا بازنشستگان هیات علمی در دانسگاه آزاد اسلامی بصورت حق التدریس همکاری کنند یا استار رهنما ومشاور باشند چراکه انها براساس حکم هیات علمی خودشان می خواهندحق التدریس دریافت کنند که رقم ان خیلی زیاد است وبار مالی هنگفتی بردانشگاه ازاد اسلامی تحمیل می نماید .
    • یک هیات علمی بیچاره با بیست سال سابقه و دریافتی ۶ IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      5 2
      لطفا نیروهای قدیمی خود را تکریم کنید جذب نیروی جدید لازم نیست
    • حمید IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      1 2
      دانشجویانی هم هستند که شهریه ميدند درس میخونند این طرح نوعی تمرکزگرایی دانشگاه به موضوعات داخلی هست وحق دارد انتخاب داشته باشد کما اینکه دردانشگاههای ملی مقوله دانشجوی آزاد بودن را مطرح می‌کنند بنطرم دوگانگی مناسب نیست. هرچند حق افراد باسابقه هم نباید ضایع بشه.. واز طرفی ارزش دادن به دانشجویان دکتری روند مناسبی در چینش کادرعلمی است.
    • سعید IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      3 0
      15000فارغ التخصیل دکتری دانشگاه آزاد........یاحسین به اندازه کل فارغ‌التحصیل های اروپا