نبود ممیزی‌ها عامل جذب مخاطب به شبکه نمایش خانگی / صرف پول‌های کلان موجب توقف پیشرفت بازیگران شده

این موضوع را از چند تن از هنرمندان کشورمان جویا شدیم آنها نیز ضمن اذعان به این مسئله نبود ممیزی‌ها، خط قرمزهایی که در تلویزوین وجود دارد و فیلمنامه های درستی که در سریال های این شبکه نوشته می شود عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، افزایش شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی باعث شده تا گستره انتخاب مردم برای تماشای فیلم و سریال بیشتر شود و یکی از پلتفرم‌هایی که در این سال‌ها به خوبی توانسته جای خود را در بین مردم باز کند، شبکه نمایش خانگی است.

سریال "دفتر یادداشت" در دست تولید / رضا عطاران به شبکه نمایش خانگی می‌آید

این شبکه توانسته تولیدات بی‌شمار در ژانرهای گوناگون داشته باشد و همین مسئله موجب جذب مخاطبان زیادی به این پلتفرم شده است، از سوی دیگر هزینه‌هایی که برای این شبکه می‌شود هنرمندان را نیز به سوی خود کشانده تا جایی که عده بی‌شماری از بازیگران و عوامل تولید فیلم و سریال ترجیح می‌دهند به جای حضور در سینما و تلویزیون در سریال‌های شبکه نمایش خانگی فعالیت کنند.

موضوعی که هنرمندان نیز به آن اذعان دارند و عنوان می‌کنند که نبود ممیزی‌ها و خط قرمزهایی که در تلویزیون وجود دارد و همچنین صرف پول‌های کلان عامل جذب مردم و هنرمندان به این شبکه شده است.

شبکه نمایش خانگی آزادی عمل بیشتری در ساخت سریال دارد

در همین رابطه، جواد انصافی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چرایی جذب مخاطبان به و هنرمندان به شبکه نمایش خانگی گفت: سلیقه مدیران صداو سیما تغییر کرده و آن طور که باید به همه ژانرها بها نمی‌دهند و همین موضوع باعث شده تا مردم بیشتر به شبکه نمایش خانگی روی بیاورند چرا که هم تعداد برنامه‌های موجود در این پلتفرم بیشتر شده و هم اینکه آزادی عمل بیشتری در آنجا وجود دارد و بسیاری از سانسورها و ممیزی‌هایی که در تلویزیون وجود دارد در شبکه نمایش خانگی نیست.

وی اظهار کرد: چیزی که در حال حاضر شاهد هستیم این است که مردم به فیلم‌های طنز و کمدی علاقه بیشتری نشان می‌دهند و اگر بخواهیم آنها را پای برنامه‌های سینما تلویزیون بنشانیم باید فیلم‌هایی از این دست بیشتر بسازیم.

آینده روشنی برای شبکه نمایش خانگی نمی‌بینم

برخی دیگر نیز صرف هزینه‌های کلان در این پلتفرم را آسیبی جدی برای آن می‌دانند. تا جایی که مجید پتکی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌گویی عنوان می‌کند: من آینده خوبی برای شبکه نمایش خانگی نمی‌بینم چون پول خیلی زیادی در شبکه نمایش خانگی می‌چرخد و به نظرم اتفاقا این شبکه روند پیشرفت خیلی از بازیگران را متوقف کرده است؛ البته جسارت نشود به هنرمندان عزیز اما همه ما می‌دانیم که سریال‌های شبکه نمایش خانگی با تلفن های همراه تماشا می‌شوند و تصویر هرچقدر هم که بخواهد بزرگ باشد از کف دو دست که بیشتر نمی‌شود. اگر هم بخواهند سریال‌های شبکه نمایش خانگی را با کارت حافظه (فلش) در تلویزیون تماشا کنند به نظرم باز هم بازی‌ها به وضوح دیده نمی‌شوند و تشخیص بازی‌های خوب و بد دشوار می‌شود.

بازیگر سریال آکتور تصریح می‌کند: به اعتقاد من خیلی از بازیگران اتفاقاً در شبکه نمایش خانگی نه تنها پیشرفت نداشته اند بلکه در روند بازیگری‌شان پسرفت هم داشته‌اند و یا دست کم درجا زده‌اند. بنابراین من خیلی آینده روشنی برای شبکه نمایش خانگی نمی‌بینم. می‌دانم تمام این حرف‌ها به ضررم تمام می‌شود. شاید دوستان با خود بگویند مجید پتکی با شبکه نمایش خانگی کار می‌کند و نان همین سفره را می‌خورد. درست است من نان همین سفره را می خورم اما باید این حرف‌ها را هم بگویم. نکته دیگر اینکه تعداد بازیگرانی که در شبکه نمایش خانگی کار می‌کنند در قالب همان ۴۰ یا ۵۰ نفر مدام تکرار می شود و به نظرم فضا برای ورود نیروهای جدید باز نبوده است. شاید هم من اشتباه می‌کنم ولی نظر شخصی ام این است. ان شاءالله که اشتباه باشد نه اینکه واقعا اینطور باشد.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به پتانسیلی که شبکه نمایش خانگی در جذب مخاطب دارد بهتر است تلاش بیشتری در راستای تولیدات این شبکه صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =