روند بررسی لایحه حجاب در مجلس به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه به دنبال بررسی بیشتر و دقیق‌تر لایحه حجاب هستیم، گفت: اگر این لایحه طبق اصل ۸۵ بررسی شود، مصوبات کمیسیون به عنوان مصوبات صحن تلقی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید کاظم دلخوش، درباره روند بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مجلس، اظهار داشت: چند هفته پیش لایحه حمایت از عفاف و حجاب از سوی قوه قضائیه با ۱۵ ماده به مجلس ارائه شد که این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد. ما این لایحه را با حضور کارشناسان این حوزه بررسی دقیق کرده و تعداد مواد این لایحه را هم به ۷۰ ماده افزایش دادیم.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: ما امروز مبتلا به جاهیت مدرن هستیم/ جمع‌آوری بساط کشف حجاب در جامعه

وی با اشاره به اینکه ما در لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وظایف دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در حوزه عفاف و حجاب را تعیین کردیم، گفت: البته جرایمی هم برای افرادی که قانون حجاب را رعایت نکنند، در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از آنکه بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تمام شد، ما پیشنهاد دادیم مردم باید در جریان مفاد این لایحه باشند و متن لایحه را منتشر کردیم تا پیشنهادات درباره این لایحه هم به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از زمانی که لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سامانه مجلس بارگذاری شده، نمایندگان نزدیک به ۱۵۰۰ پیشنهاد را ثبت کردند. نمایندگان با استفاده از نقطه نظرات مردم و کارشناسان این حوزه چنین پیشنهاداتی را ثبت کردند.

دلخوش با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، گفت: چون تعداد پیشنهادات این لایحه زیاد است، جمعی از نمایندگان پیشنهاد دادند که برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر پیشنهادات و مفاد لایحه، بر اساس اصل ۸۵ بررسی شود. البته این تقاضا باید در صحن مجلس تصویب شود و در صورتی که نمایندگان به این تقاضا رأی مثبت دهند، این لایحه برای بررسی به کمیسیون قضائی و حقوقی ارجاع می‌شود و کمیسیون فرعی نیز کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و این لایحه با تشکیل کمیسیونی مشترک بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: تاکید ما بر آن است که در صورت هشتاد و پنجی شدن بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، باز هم از نظرات مردم و بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه عفاف و حجاب استفاده شود تا قانونی تصویب شود که همه بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند. روند بررسی لایحه طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به این صورت است که مصوبات کمیسیون به عنوان مصوبات صحن بوده و تنها از صحن مجلس شورای اسلامی درباره مهلت اجرای این لایحه رأی‌گیری می‌شود.

کد خبر: 1193314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =