برگزاری طرح حامیم در همدان با هدف شبکه‌سازی فعالان دانشجویی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان از برگزاری طرح حامیم و شرکت ۱۹۷ دانشجوی فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از دانشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام رضا محمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در نشست خبری طرح «حامیم» اظهار کرد: طرح «حامیم» مخفف حلقه‌های میانی و اشاره به «حم» در قرآن کریم دارد که در آن توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب دو سال است که اجرا می‌شود گفت: به فرموده امام راحل «دانشگاه مبدا تمام تحولات است» و ما نیز برای بصیرت‌افزایی و پاسخ به شبهات از یک سو و مقابله با ترفندهای دشمن از سوی دیگر باید روی دانشجویان کنشگر، فعال و مطالبه‌گر سرمایه‌گذاری کنیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه با آگاه شدن قشر دانشجو، جامعه نیز در مسیر آگاهی و بیداری پیش می‌رود افزود: برای روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین مردم یکی از بهترین راهکارها استفاده از ظرفیت فعالان و کنشگران در دانشگاه‌هاست تا در ارتباط با مباحث مورد نیاز ورود بهنگام و عالمانه و عاقلانه داشته باشیم.

وی شبکه‌سازی در بین فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌ها را یکی از اهداف مهم این طرح برشمرد و با بیان اینکه کار انفرادی و جزیره‌ای راه به جایی نمی‌برد اضافه کرد: بالا بردن آگاهی دانشجویان و سطح تحلیل آنها در مورد مسائل دینی و حاکمیتی و تربیت نیروی کنشگر و حساس نسبت به مسائل پیرامون و انتقال درست مباحث می‌تواند جامعه را به سمت تعالی پیش ببرد.

 محمدی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح را اعضای فعال تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاهی با سلایق و دیدگاه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ۱۹۷ دانشجو از دانشگاه‌های استان برای شرکت در طرح «حامیم» گزینش شده‌اند که بعد از گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی و بصیرتی ۱۰ درصد از این افراد نخبه برای حضور در طرح «حامیم» کشوری معرفی می‌شوند.

وی با تقدیر از مجموعه‌هایی که با نهاد رهبری دانشگاه به منظور اجرای این طرح همکاری داشتند به خصوص بسیج دانشجویی، در ادامه از برخی ارگان‌ها که در این خصوص پای کار نبودند گلایه کرد و افزود: این در حالی است که در سایر استان‌ها همکاری لازم با اجرای این طرح چه در بعد حمایت مالی و چه بعد مشورتی صورت گرفته است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه ما قائل به حضور دانشجوی اثرگذار و مطالبه‌گر هستیم و معتقدیم دانشجو باید در این زمینه فعال باشد گفت: رسالت اجتماعی جامعه دانشگاهی باید در خارج از محیط دانشگاه هم نمود داشته باشد که دانشجویان طرح «حامیم» به عنوان حلقه میانی بین اقشار مختلف جامعه و مسئولان باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

کد خبر: 1193873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =