حقوق ۲ میلیارد دلاری روسای دانشگاه‌های انگلستان/ کارمندان به بی‌عدالتی اعتراض دارند

مسئولان دانشگاهی در انگلستان در مقایسه با کارمندان دانشگاه و سایر مدیران آموزش عالی در جهان حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. این موضوع سبب بروز نارضایتی بین کارمندان آموزش عالی در این کشور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسئولان دانشگاهی در انگلستان در مقایسه با سایر مدیران آموزش عالی در جهان حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. این موضوع بحث‌های بسیاری را به همراه داشته و برخی این سوال را مطرح کردند که مدیران دانشگاهی انگلستان تا چه اندازه شایسته دریافت حقوق‌های بالا هستند؟!

بیشتر بخوانید:

تسهیلات دانشگاه‌های انگلستان برای اشتغال دانشجویان

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که اغلب روسای دانشگاه‌ها در انگلستان مسئولیت سازمان‌هایی با درآمد بالا را دارند و سالانه حدود ۲.۵ میلیارد دلار آمریکا (۲.۲ میلیارد پوند) حقوق می‌گیرند. این افراد نفوذ بین‌المللی بالایی داشته و طبیعی است که خود را مستحق دریافت حقوق بالا بدانند.

بر اساس داده‌های منتشر شده برخی از معاونان صدر اعظم انگلستان، چندین برابر نخست وزیر این کشور  درآمد دارند. همچنین حقوق این افراد خیلی بیشتر از مقامات محلی و برخی مدیرانی است که مسئولیت بیمارستان‌های بزرگ کشور را دارند.

سه معاون اول که بیشترین درآمد را داشتند، ۷۱۴ هزار پوند، ۵۴۲ هزار پوند و ۵۳۹ هزار پوند دریافت می‌کنند و میانگین دستمزد معاونان در سال ۲۰۲۱، ۲۶۹ هزار پوند بوده است. در حالیکه مسئولان دانشگاهی در آمریکا حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و مدیران دانشگاهی استرالیا سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد دارند.

بررسی و مقایسه حقوق مدیران دانشگاهی انگلستان با حقوق سایر مدیران دانشگاهی در کشورهای پرهزینه‌ای مانند سوئیس و دانمارک نشان می‌دهد که فاصله زیادی بین حقوق روسای دانشگاه در انگلستان و سایر کشورها وجود دارد.

حقوق بالای مدیران دانشگاهی و نارضایتی کارمندان 

برخی کارشناسان معتقدند که حقوق بالای مدیران دانشگاهی در انگلستان به بروز نارضایتی در میان کارمندان منجر شده است؛ چرا که مسئولان خواستار محدودیت در پرداخت حقوق کارکنان هستند، در حالی که این محدودیت را برای خودشان نمی‌خواهند.

برخی گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که مردم با شنیدن میزان حقوق مدیران دانشگاهی، شوکه شده‌اند. مدیرانی که مدام به کارکنان یادآوری می‌کنند، آموزش عالی چیزی بیش از پول است؛ اما وقتی نوبت به دستمزد خودشان می‌رسد، این اصل را نادیده می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =