خوابگاه دانشگاه آزاد قزوین ظرفیت پذیرش ۱۲۰۰ دانشجوی دختر را دارد/ ثبت درخواست از طریق دانشجویار

مسئول خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد قزوین با تاکید بر احداث خوابگاه مجزا برای اسکان دانشجویان پسر و دختر، گفت: ظرفیت خوابگاه خواهران حداکثر به ۱۲۰۰ نفر می‌رسد اما خوابگاه برادران محدودتر است

زهرا سعیدی مسئول خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز درباره ظرفیت خوابگاه‌های این واحد اظهار کرد: برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین غیر بومی بوده و سکونت در خوابگاه یکی از نیاز های ضروری برای آنان است. این دانشگاه برای رفاه و اسکان آسان دانشجویان پسر و دختر به صورت مجزا، خوابگاه احداث کرده است. خوابگاه خواهران، مجتمع لاله و خوابگاه برادران، مجتمع نرگس نامگذاری شده است. ظرفیت خوابگاه خواهران حداکثر به ۱۲۰۰ نفر می‌رسد اما خوابگاه برادران محدودتر است و یک بلوک از آن در حال حاضر تجهیز و آماده نشده و فعال نیست. بنابراین تعدادی محدودی را می‌توانیم ثبت نام کنیم و اسکان دهیم اما در خصوص خوابگاه خواهران برای وروی‌های جدید، علاوه بر تعدادی که تا کنون اسکان داده شده‌اند، در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت داریم.

مسئول خدمات دانشجویی در ارتباط با خوابگاه‌های خارج از محدوده دانشگاه تصریح کرد: یکی از امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین محصور شدن خوابگاه‌ها در داخل دانشگاه آزاد است که به کلاس‌های آموزشی دانشجویان نزدیک است. در دوران قبل از بیماری کرونا دو خوابگاه فعال برای برادران در سطح شهر داشتیم اما چند سالی است که فعال نیستند و در حال حاضر دانشگاه آزاد خوابگاهی خارج از محدوده دانشگاه ندارد.

زهرا سعیدی در رابطه با اسکان دانشجویان دانشگاه‌های دیگر استان بیان کرد: ما در دوران کرونا میزبان حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه بین المللی بودیم و حدود دو ماه و نیم در خوابگاه لاله به آن‌ها اسکان دادیم اما اکنون ظرفیت انجام این کار را نداریم. همچنین به دانشجویان اتباع که شامل دانشجویان عراقی و افغان هستند نیز در خوابگاه ها اسکان دادیم.

وی در خصوص ثبت نام خوابگاه دانشجویی یادآور شد: نکته‌ای که دانشجویان باید به آن دقت کنند این است که طریقه ثبت نام خوابگاه برای اسکان، سایت آموزشیار نیست بلکه باید از طریق سایت دانشجویار اقدام کنند. به این صورت که دانشجویان می‌توانند اپلیکیشن آن‌ را در سایت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دانلود کنند و درخواست خود را ثبت کنند و منتظر پاسخ آن بمانند.

زهرا سعیدی در رابطه با ثبت نام خوابگاه ادامه داد: خوابگاه دارای اتاق‌های ۶ و ۴ نفره است. هنگامی که دانشجویان برای برای پرداخت هزینه‌های خوابگاه با مدارک مشخص شده مراجعه می‌کنند، مسئول مربوطه اتاق‌های آن‌ها را برای اسکان تعیین می‌کند. شهریه خوابگاه برای هر ترم ۲/۷۰۰/۰۰۰ تومان است که ما در قالب سه قسط برای دانشجویان قرار دادیم. قسط اول ۱/۰۰۰/۰۰۰۰ تومان است که هنگام ثبت نام باید واریز شود. آخر آبان ماه قسط دوم به مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان و آخر آذر ماه قسط سوم که به مبلغ ۷۰۰/۰۰۰ تومان است، باید توسط دانشجویان واریز شود.

کد خبر: 1201133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =