ایجاد رشته مراقب سلامت و تربیت ۷۱۰ دانشجو برای ارائه خدمت

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ایجاد رشته مراقب سلامت و تربیت ۷۱۰ دانشجو برای ارائه خدمت و برگزاری دوره آموزش مداوم برای ۱۹ هزار نفر از مراقبان و مشاورین سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری فرد در در اولین نشست مراقبین سلامت و مشاورین مدارس همه باهم برای سلامت مدرسه با بیان این مطلب که دانش آموزان سرمایه‌های فعلی و آینده کشور هستند، عنوان کرد: طبق فرمایش امام ( ره )دو ویژگی شادابی و تحرک،  پاکی و معصومیت فقط در دانش آموزان وجود دارد ؛ هر اقدامی که در حوزه دانش آموزی و مدرسه انجام شود،  سرمایه گذاری است و در آینده ، کشور از آن منتفع خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

چگونه از سلامت روان خود در محیط دانشگاه مراقبت کنیم؟

وی گفت : پیشگیری به معنای واقعی باید از مدارس آغاز و  سلامت در مدارس کنترل شود که این موضوع در سلامت کل جامعه تاثیرگذار است؛ در واقع  اخلاق و علم و سلامت باید ابتدا در مدرسه پیگیری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به همکاری آموزش و پرورش برای ارتقاء سلامت در مدارس،  بیان کرد: ۱۳ هزار نفر مشاور سلامت و ۶ هزار نفر مراقب سلامت ، وظیفه کنترل سلامت در مدارس را بر عهده دارند و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای این افراد در قالب آموزش مداوم و به منظور توانمند سازی آنان برگزار خواهد شد .

وی افزود: در گذشته مراقبین سلامت با مدرک‌های مختلف مشغول به کار بودند ولی از سال گذشته با همکاری دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی،  رشته مراقب سلامت در مقطع کارشناسی تعریف شد،که در سال ۱۴۰۱،  ۳۱۰ نفر در چهارده دانشگاه  با بورسیه اموزش و پرورش در این رشته شغول به تحصیل شدند  و در سال جاری هم تعداد ۴۰۰ نفر در ۱۵ دانشگاه در این رشته ادامه تحصیل می دهند و هر سال به این تعداد افزوده خواهد شد  تا آنها بتوانند به عنوان مراقب سلامت در مدارس خدمت کنند .

باقری فرد اظهار کرد: ایجاد رشته مراقب سلامت و تربیت ۷۱۰ دانشجو برای ارائه ی خدمت و برگزاری دوره آموزش مداوم برای ۱۹ هزار نفر از مراقبین و مشاورین سلامت در کشور از اقدامات ماندگار وزارت بهداشت برای تحقق شعار همه باهم برای سلامت مدرسه است. 

وی تصریح کرد: احیای دبیرستان‌های بهیاری در مناطق محروم  و پیگیری بحث سالمندیاری از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت  با همکاری وزارت آموزش و پرورش است که در ارتقای سلامت جامعه موثر است.

باقری فرد بر پیگیری  بحث گفتار درمانی و شنوایی سنجی در مدارس تاکید کرد و افزود: افرادی  باید تربیت شوند که بتوانند به دانش آموزان در حوزه ارتقای سلامت کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =