راهکار مناسبی برای بهره‌برداری مطلوب از نشریات دانشجویی وجود ندارد

مدیر مسئول نشریه فیض‌بوک دانشگاه لرستان گفت: راهکار مناسبی برای بهره‌برداری مطلوب از نشریات دانشجویی وجود ندارد.

امیررضا رومیانی فعال دانشجویی و مدیر مسئول نشریه فیض‌بوک دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص کیفیت نشریات دانشجویی اظهار کرد: دلیل پایین بودن کیفیت نشریات این است که تحلیل و راهکار مناسبی برای بهره‌برداری مطلوب از نشریات دانشجویی وجود ندارد. اگر دانشجویان اطلاعات جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی خوبی داشته باشند، کیفیت نشریات ارتقا پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کپی برداری در نشریات دانشجویی به عادت تبدیل شده است

وی افزود: نوع توزیع یک نشریه، به محتوا، موضوع و نوع مخاطب آن بستگی دارد. چون نشریات می‌توانند سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشند و توزیع هر کدام بسته به نوع نشریه متفاوت است. نشریات در سطح دانشگاه، مساجد دانشگاه، انجمن‌ها و کانون‌ها توزیع می‌شود. ما در توزیع قشربندی و هدف‌گذاری کردیم‌ چرا که هر نوع نشریه‌ای مخاطب خاص خودش را دارد.

رومیانی گفت: بودجه نشریات دانشگاهی، از طرف دانشگاه تأمین می‌شود. البته کمک خاصی هم نمی‌کنند؛ اما کمک‌هایشان نسبت به گذشته بهتر شده است. معاون فرهنگی همراهی می‌کند؛ اما اشراف کافی ندارد از طرفی در تایید بودجه برای نشریات بسیار سختگیری می‌کند. تقریبا می‌توان گفت در زمینه مالی همکاری ندارد. دانشگاه همکاری‌هایی دارد؛ اما این همکاری‌ها به قدری نیستند که خیلی بتوان روی آن حساب کرد. در کل در همه دانشگاه‌ها در سطح کشور کم‌کاری نمی‌شود اما در زمینه مالی حمایت کامل ندارند و چون دانشگاه ما چندین نشریه دارد، همکاری در آن نسبت به نشریات دیگر بیشتر است.

مسئول نشریه فیض‌بوک اظهار کرد: نشریات دانشگاهی معمولا مسئولان دانشگاه را برای مطالبه‌گری خطاب قرار داده و نقد می‌کنند، به همین دلیل درخواست مسئولان برای انتشار مطالب درخواستی را نمی‌پذیرند. ممکن است پشتیبانی‌ تیم نشریات با سختگیری‌های مالی؛ برای پذیرفتن یک مطلب پیشنهادی بر تشکل‌ها و دانشجویان فشار وارد کند اما اینکه این فشار موثر واقع می‌شود یا خیر؛ بستگی به قدرت تیم نشریاتی دارد. من تا کنون چنین موضوعی را در دانشگاه ندیده‌ام.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =