رئیسی: نیمی از اعضای اکو بر استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران تاکید داشتند

رئیس جمهور با اشاره به بررسی موضوع ترانزیت درون منطقه‌ای در اجلاس سران اکو، گفت: نیمی از اعضای اکو بر استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی امشب پس از بازگشت از سفر ازبکستان و تاجیکستان، ضمن ارائه گزارشی از این سفرها اظهار کرد: سفر به ازبکستان برای شرکت در اجلاس اکو بود. در این اجلاس، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های آینده ارائه شد. موضوعات مهمی از جمله ترانزیت، تسهیل تجارت به ویژه تجارت درون منطقه ای، تسهیل امور گمرکی، مسائل زیست محیطی، علم و فناوری های نوین و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

اخبار سفر رئیسی به ازبکستان / رئیس‌جمهور: روابط ایران و جمهوری آذربایجان فراتر از روابط سیاسی و مبتنی بر پیوندهای عمیق ۲ ملت است

وی ادامه داد: اعضای اکو تاکید داشتند که همکاری ها باید افزایش یابد. آنها بر ترانزیت کالا از مسیر ایران تاکید داشته و نیمی از اعضا تاکید کردند این مسیر بهترین مسیر چه به لحاظ صرفه جویی در زمان و چه ارزان بودن است. از این جهت ایران می تواند راه‌های ترانزیتی را تنظیم کند.

رئیسی با اشاره به مطرح شدن موضوع فلسطین در این اجلاس به خاطر مسلمان بودن کشورهای عضو، خاطرنشان کرد: فلسطین موضوع اول جهان اسلام و دنیا است و برخی اعضا در سخنرانی خود به این موضوع توجه داشتند. از قبل گفته شده بود این اجلاس بیانیه پایانی ندارد اما به دلیل تاکید ما و حمایت اعضا قرار شد بیانیه ای درباره فلسطین صادر شده و بر ضرورت قطع بمباران و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره غزه، آغاز امدادرسانی و احقاق حقوق حقه مردم فلسطین تاکید شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =