مصرف تخم مرغ در بیماران قلبی چگونه باید باشد؟

تخم مرغ بالاترین منبع پروتئین با جذب بالا و حاوی ۹ اسید امینه ضروری است و یک غذای ارزشمند محسوب می شود. ترکیب چربی تخم مرغ به صورت یک سوم چربی اشباع و دو سوم چربی غیر اشباع است که تنها ۷۲ کیلو کالری انرژی تولید می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تخم مرغ به دلیل دارا بودن ۲۱۰ میلی گرم کلسترول در دهه های گذشته جایگاه خوبی در سفره های مردم نداشته است، چرا که تصور می شد که با خوردن آن کلسترول خون افزایش یافته و در نتیجه خطر بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. اما مطالعات انجام شده نشان می دهد مصرف تخم مرغ در گروه های جمعیتی مختلف دنیا و در داخل یک گروه جمعیتی خاص ارتباطی با کلسترول خون ندارد. همچنین در بروز بیماری های قلبی در افرادی که یک عدد تخم مرغ در هفته و کسانی که یک عدد تخم مرغ در روز استفاده می کنند، ارتباطی مشاهده نشده است. تغذیه با تخم مرغ نه تنها بر روی احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی اثری ندارد، بلکه باعث کاهش پاسخ التهابی در بدن می شود.

بیشتر بخوانید:

برای سلامتی قلب تمرینات هوازی بهتر است یا قدرتی؟

آنچه که موجب افزایش کلسترول خون می شود، اسیدهای چرب اشباع به ویژه نوع ترانس است. تنها یک سوم اسیدهای چرب موجود در تخم مرغ از نوع اشباع بوده و کلسترولی هم که در اثر خوردن تخم مرغ در بدن تولید می شود از نوع کلسترول خوب است.

چه افرادی باید در مصرف تخم مرغ احتیاط کنند:

توصیه می شود مصرف تخم مرغ در هیچ گروه سنی حذف نشود و محدودیت مصرف و مقدار مصرف آن، با نظر پزشک معالج کاهش یابد. حتی در بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و بیماری های قلبی تا حدود سه عدد در هفته پیشنهاد می شود. البته در آن صورت باید از خوردن غذاهای پرچرب و پرنمک نیز همراه تخم مرغ خودداری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =