دستگیری خواستگار به دلیل انتشار تصاویر خصوصی

 رئیس پلیس فتای استان یزد از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی دختری جوان، موجب هتک حیثیت وی شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ «حسن ابوالحسینی» در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار تصاویر شخصی یک دختر جوان، با توجه به اهمیت پرونده موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان یزد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات قتل ۳ زن در روز والنتاین در تهران

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که خواستگار سابق شاکی، با به دست آوردن تصاویر خصوصی ایشان و ایجاد یک صفحه در اینستاگرام، تصاویر خصوصی وی را منتشر کرده است.

رئیس پلیس فتای استان بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوط متهم را دستگیر کردند.

ابوالحسینی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و در بازجویی اولیه انجام‌ شده مشخص شد که متهم به دلیل شنیدن جواب رد اقدام به انتشار تصاویر شاکی در فضای مجازی کرده است.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مراقبت از حریم خصوصی و دقت در نگهداری اطلاعات شخصی یک وظیفه عمومی برای همه کاربران فضای مجازی است و چنانچه شخصی حریم خصوصی دیگران را نقض نماید، برابر قانون مجرم بوده و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس یزد، رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

انتهای پیام

کد خبر: 1220685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =