بی‌انگیزگی دانشجویان، مانع تعاملی شدن آموزش‌های دانشگاهی

معاون آموزشی مرکز آموزش عالی کاشمر معتقد است که بی انگیزگی دانشجویان مانع تعاملی شدن آموزش‌های دانشگاهی می‌شود و راهکار حل آن برگزاری بازدید از صنایع است.

هادی دهقان معاون آموزشی مرکز آموزش عالی کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره موانع توسعه آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: کاستی در توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور اغلب به کمبود امکانات برمی‌گردد. برای مثال وزارت بهداشت با در اختیار داشتن بیمارستان‌ها برای رشته‌های پزشکی و پرستاری می‌تواند عملکرد خوبی در آموزش‌های مهارتی داشته باشد. دانشجویان در این شیوه با مهارت فارغ‌التحصیل می‌شوند و تضمین اشتغال هم دارند.

بیشتر بخوانید:

اُفت رتبه فناوری ایران در جهان

وی افزود: وزارت بهداشت برای این رشته‌ها به ظرفیت توجه ویژه می‌کند. به این معنا که فقط تعداد محدودی از دانشگاه‌ها که امکانات مورد نیاز را دارند، می‌توانند در رشته پزشکی پذیرش دانشجو داشته باشند. متاسفانه وزارت علوم چنین سازوکاری ندارد. چرا که اشتغال فارغ‌التحصیلان این وزارتخانه در اختیار سایر وزارتخانه‌ها مانند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه یا وزارت مسکن است.

دهقان خاطرنشان کرد: البته دانشگاه‌ها می‌توانند برای مهارت‌افزایی برنامه‌ریزی کنند. برای مثال ما در دانشگاه کاشمر با صنایع نزدیک دانشگاه مانند صنعت گیاهان دارویی، صنایع کشاورزی و معادن تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و دانشجویان مستعد از ابتدای تحصیل بورسیه صنعت می‌شوند. هم‌اکنون برخی دانشجویان ما در این صنایع مشغول به کار شده‌اند.

معاون آموزشی مرکز آموزش عالی کاشمر تصریح کرد: یکی از دلایل تعاملی نبودن آموزش‌ها در دانشگاه‌های ایران، بی‌انگیزگی دانشجویان است. اگر استادان دروس را از حالت محض و تئوری خارج کنند، می‌تواند به دانشجویان انگیزه بیشتری بدهد. برای مثال، می‌توانند فرصت بازدید از صنایع را برای دانشجویان فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =