۲۵۰ مدیرعامل خواستار آموزش علوم کامپیوتر در مدارس آمریکا شدند

دونالد ترامپ از زمانی که دوره دوم ریاست جمهوری‌اش را شروع کرده، روی استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش متمرکز شده است و حال طرفدارانش می‌گویند که مهارت‌های علوم کامپیوتر باید در مدارس سرتاسر این کشور اولویت بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ اخیرا بیش از ۲۵۰ مدیرعامل در نامه‌ای سرگشاده، خواستار اجرای الزامات فارغ‌التحصیلی دبیرستان علوم کامپیوتر در ایالت‌های بیشتر شدند، زیرا تلاش‌های هوش مصنوعی در مدارس سراسر کشور جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

این نامه سرگشاده کمتر از ۲ هفته پس از امضای فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور، برای ترویج هوش مصنوعی در مدارس K-۱۲ -یعنی از اول دبستان تا آخر دبیرستان- از طریق ایجاد یک کارگروه آموزش هوش مصنوعی کاخ سفید و سایر ابتکارات منتشر شد.

در نامه روز دوشنبه آمده است که ایالات متحده در رقابت جهانی عقب مانده است، زیرا کشورهایی مانند برزیل، چین و کره جنوبی پیش از این الزاماتی را برای هر دانش‌آموز برای یادگیری علوم کامپیوتر یا هوش مصنوعی وضع کرده‌اند.

در این نامه آمده است: در عصر هوش مصنوعی، ما باید فرزندان خود را برای آینده آماده کنیم تا خالق هوش مصنوعی باشند، نه فقط مصرف‌کننده. داشتن پایه و اساس در علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی برای کمک به هر دانش‌آموزی در دنیای فناوری‌محور بسیار مهم است. وگرنه در معرض خطر عقب ماندن هستند.

«جیک باسکین»، مدیر اجرایی انجمن معلمان علوم کامپیوتر و یکی از امضاکنندگان این نامه، گفت: خطرات بزرگی برای دانش‌آموزانی که نمی‌دانند چگونه به طور آگاهانه، چگونگی و زمان استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را تجزیه و تحلیل کنند، وجود دارد. همچنین بسیار مهم است که نسل بعدی برای ادامه توسعه فناوری‌های جدید و ابزارهای هوش مصنوعی آموزش ببیند.

باسکین گفت که امیدوار است در آینده همه، صرف نظر از حرفه خود، درک بنیادی قوی داشته باشند که ابزارهای هوش مصنوعی توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند و نه با «جادو»، و اینکه می‌توانند اشتباهاتی مرتکب شوند که هنگام معرفی می‌تواند پیامدهای اخلاقی داشته باشد.

او افزود: این یک خیانت به دانش‌آموزان خواهد بود که فقط به آنها نحوه استفاده از این ابزارها را بدون ایجاد زمینه بنیادی، آموزش دهیم.

اما «کتی نایت»، رئیس و مدیر اجرایی بنیاد خانواده «سیگل»، گفت که موانع اجرای الزامات فارغ‌التحصیلی علوم کامپیوتر همچنان پابرجاست، به ویژه که شامل یافتن و استخدام معلمان کافی برای برآوردن تقاضای K-۱۲ برای این موضوع است.

نایت افزود: برخی از کارهای این بنیاد شامل تأمین مالی آموزش عملی در کلاس درس با معلمانی است که سابقه‌ای در علوم کامپیوتر ندارند تا در این زمینه آموزش دهند.

براساس دستور اجرایی هوش مصنوعی ترامپ، «لیندا مک‌ماهون، وزیر آموزش ایالات متحده، باید با استفاده از برنامه‌های کمک‌ هزینه اختیاری تحت قانون آموزش ابتدایی و متوسطه و عنوان دوم قانون آموزش عالی، ابتکارات آموزش معلمان هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهد. با این حال، به گفته نایت، جزئیات این آموزش هنوز مشخص نیست.

نایت همچنین گفت: بدون علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی وجود ندارد و علوم کامپیوتر باید هنگام اجرای این دستور گنجانده شود.

طبق گزارش اکتبر ۲۰۲۴ از انجمن معلمان علوم کامپیوتر، حدود ۶/۴ درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی سالانه دوره‌های علوم کامپیوتر را می‌گذرانند. اما ترامپ می‌خواهد این رقم را به ۲۵ درصد افزایش دهد تا تضمین کند که همه دانش‌آموزان دبیرستانی در طول دوره تحصیل دبیرستان خود در این رشته ثبت‌نام می‌کنند.

با این حال، نابرابری در مشارکت در علوم کامپیوتر همچنان یک مانع جدی به شمار می‌رود؛ به طوری که طبق اعلام انجمن معلمان علوم کامپیوتر، تنها ۳۲/۵ درصد از زنان جوان - در مقایسه با ۶۷/۵ درصد از مردان جوان - در دوره‌های دبیرستان در این رشته شرکت می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که دانش‌آموزان لاتین تبار نیز کم‌نماینده‌ترین گروه بودند، زیرا تنها ۲۰ درصد از آنها در دوره‌های علوم کامپیوتر شرکت می‌کنند، در حالی که کل دانش‌آموزان لاتین تبار ثبت نام شده در مدارس ۲۹ درصد است.

گفتنی است ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، جاش سیلورمن، مدیرعامل اتسی و دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر از جمله این مدیران عاملی هستند که این نامه را امضا و استدلال کردند که آموزش علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی برای «حفظ رقابت‌پذیری آمریکا» ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1266942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =