آغاز و پایان سخت لیگ بیستم در انتظار شاگردان نویدکیا

تیم فوتبال سپاهان در حالی پا به بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر می‌گذارد که در میانه‌های راه فصل قبل از کورس مدعیان جا ماند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، هادی شاه‌مرادی؛ سپاهان اصفهان یکی از تیم‌هایی بود که در فصل قبل لیگ برتر علیرغم شروع طوفانی‌اش پایانی تلخ داشت. آنها با هدایت امیر قلعه نویی به یکی از جدی‌ترین مدعیان فتح جام تبدیل شدند اما عدم حضورشان مقابل پرسپولیس آن هم در شرایطی که میزبان این بازی بودند، نه تنها عجیب ترین اتفاق لیگ نوزدهم بود بلکه آغازی بود بر کوتاه شدن دست این تیم از جام قهرمانی!
با پایان یافتن تعطیلی اجباری لیگ و آغاز مجدد بازی‌ها پس از سه ماه، سپاهان اصلا سپاهان قبل از وقفه لیگ نبود و نتوانست نتایج خوبی بگیرد تا با 49 امتیاز کارش را در رده پنجم جدول به پایان برساند تا همین موضوع انگیزه‌ای شود برای درخشش این نماینده اصفهان در لیگ بیستم.

بازگشت کاپیتان محبوب
شکست مقابل استقلال در جام حذفی موجب استعفای قلعه نویی شد تا هدایت زردهای اصفهانی به کاپیتان محبوب سالهای نه چندان دور این تیم یعنی محرم نویدکیا برسد. البته که نویدکیا موفق به کسب نتایج قابل قبول در لیگ قهرمانان آسیا نشد تا تیمش وداعی زودهنگام با این مسابقات داشته باشد اما این تجربه تلخ برای مسیر سخت پیش روی مربی جوان اصفهانی قطعا مفید خواهد بود.
هرچند کادر فنی سپاهان نسبت به فصل قبل تغییرات گسترده‌ای داشته و غیر از فردین فقیهی مترجم تیم و دیگری تکسیرا، تمام اعضای هدایت کننده این تیم تغییر کرده است اما به نظر می‌رسد محرم نویدکیا رضایت خوبی از کادر فنی تیمش دارد.

آغاز و پایان سخت در فصل جدید
بدون شک سخت‌ترین بازی سپاهان در هفته اول لیگ بیستم خواهد بود. جایی که این تیم باید در سیرجان به مصاف تیمی برود که مربی‌اش امیر قلعه نویی است. تقابل ژنرال با تیم سابقش که حالا توسط یکی از شاگردان قبلی‌اش هدایت می‌شود از جذابیت‌های این بازی دشوار است.
شاگردان نویدکیا هفته دوم مقابل آلومینیوم اراک حاضر می‌شوند و در حساس‌ترین بازی هفته سوم میهمان تراکتور تبریز خواهند بود. سایپا، نفت مسجدسلیمان و نساجی به ترتیب حریفان هفته چهارم تا ششم سپاهان هستند و هفته هفتم موعد فرارسیدن یکی دیگر از دیدارهای دشوار تیم اصفهانی است چرا که در این هفته سپاهان در تهران به مصاف مدعی عنوان قهرمانی خواهد رفت. علاوه بر اینکه تقابل گل محمدی و نویدکیا دیدنی خواهد بود، نخستین جدال این دو تیم در لیگ بیستم که در واقع نخستین رویارویی‌شان با یکدیگر پس از بازی جنجالی دور برگشت فصل قبل که سه هیچ به سود پرسپولیس اعلام شد، در قالب این بازی انجام خواهد شد که این موضوع نیز به حساسیت‌های مهمترین بازی این هفته رقابت‌ها افزوده است.
سپاهان در هفته های بعدی به ترتیب به مصاف مس رفسنجان، فولاد، ماشین سازی، پیکان، نفت آبادان و شهرخودرو خواهد رفت.
مصاف سپاهان و ذوب آهن در هفته چهاردهم انجام می‌شود تا دربی اصفهان دیرترین دربی لیگ بیستم لقب بگیرد. پس از آن و در آخرین بازی نیم فصل نویدکیا و شاگردانش میزبان استقلال تهران هستند تا همانطور که فصل جدید برای نماینده اصفهان با یک بازی سخت آغاز می‌شود، پایانش نیز با یک جدال دشوار همراه باشد.

یک معضل بزرگ
عدم موفقیت مهاجمان سپاهان در باز کردن دروازه حریفان آن هم در سه بازی دوستانه اخیر این تیم به جدی‌ترین معضل تیم نویدکیا تبدیل شده است تا این مربی جوان قبل از شروع رقابت‌ها به فکر پیدا کردن راهی برای حل این مشکل تیمش باشد. از آخرین گلزنی کی‌روش استنلی برای سپاهان نزدیک به یکسال می‌گذرد. مهاجمی که آماده بودنش نوید قهرمانی زردهای اصفهانی را می‌داد به یکباره موتور گلزنی‌اش خاموش شد تا نگرانی‌ها آقای گل لیگ هجدهم همچنان ادامه داشته باشد.
سجاد شهباززاده دیگر مهاجم سپاهان است که او هم چندان در امر گلزنی موفق ظاهر نشده اما عملکرد بهتری نسبت به رقبایش در این پست داشته است. او که فصل قبل با تغییر پست در نقش وینگر بازی می‌کرد برای لیگ بیستم و با نظر نویدکیا به پست تخصصی‌اش برمی‌گردد. موضوعی که احتمالا به نیمکت نشینی استنلی منجر خواهد شد.
روح الله باقری و علیرضا صادقی دیگر مهاجمانی هستند که دست نویدکیا برای خط هجومی تیمش را باز می‌گذارند. ضمن آنکه محسن الغسانی بازیکن عمانی سپاهان دیگر مهره‌ای است که سرمربی این تیم میتوانست از او نیز بهره ببرد اما اعلام کرده نیازی به همراهی‌اش ندارد.

آخرین وضعیت مصدومان سپاهان
طبق اخبار منتشر شده گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی سپاهان که با بدشانسی نیمی از فصل نوزدهم فوتبال ایران را نیز از دست داد، بار دیگر در تمرینات با آسیب دیدگی مواجه شده و اینبار به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ چهار هفته نمی‌تواند برای تیمش بازی کند. دیگر مصدوم این تیم کی‌روش استنلی است که در مورد او گفته می شود که او با یک آسیب جزئی مواجه است و به بازی افتتاحیه لیگ بیستم خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =