استقبال رام الله از روند آشتی میان حماس و فتح

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از تحولات مربوط به آشتی میان حماس و فتح به شدت استقبال کرد و از آمادگی رام الله برای قرار دادن همه امکانات و به کاربستن همه تلاشها برای آشتی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از النشره، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از تحولات مربوط به آشتی میان حماس و فتح به شدت استقبال کرد و از آمادگی رام الله برای قرار دادن همه امکانات و به کاربستن همه تلاشها برای آشتی و برگزاری انتخابات خبر داد.

اشتیه بیان کرد: ما از روند مثبت ایجاد شده در زمینه انتخابات و آشتی ملی میان فلسطینی ها و نامه حماس به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان استقبال می کنیم. ما خواستار پایان دودستگی میان فلسطینی ها هستیم. ما خواهان پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی هستیم.

پیش  از این محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که پیامی کتبی از سوی اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس دریافت کرده است.

عباس در پاسخ به نامه هنیه، نظرات خود را درباره استقبال از پایان دادن به چنددستگی، ایجاد مشارکت و رسیدن به وحدت ابراز داشته است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ خود بر مواردی همچون برگزاری انتخابات مجلس قانون گذاری و ریاست در چارچوبی متناسب تاکید داشته و تعهد جنبش فتح به ایجاد مشارکت و وحدت ملی را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =