پیام تبریک سید محمد بطحائی به مناسبت آغاز هفته مهارت/ گسترش نهضت مهارت آموزی سرآغازی برای اشتغال پایدار و مولد است

معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما در پیامی فرا رسیدن هفته ملی مهارت را تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سید محمد بطحائی در پیامی فرا رسیدن هفته ی ملی مهارت را تبریک گفت. در متن پیام ایشان آمده است...

                                                                                                                                به نام خدا

زیستن پس از نیازهای اولیه و مادی و نیازهای ثانویه و معنوی به مفهومی به نام مهارت نیازمند است و چه بسا پرداختن بدان نیازها و برآوردن آنها نیز، نیازمند مهارت است؛ مهارت اشاره به توانایی هایی دارد که الزاما ذاتی نیستند اما قابل پرورش هستند که به ویژه در نحوه ی انجام وظیفه ی فرد و نه در توانایی های بالقوه ی او انعکاس می یابند.
در این میان مفهوم بالاتری به نام شایستگی یعنی انطباق مهارت با درخواست و نیاز بازار و جامعه ، جایگاهی والاتر را برای این مهم به وجود آورده است به گونه ای که این مفهوم اصل و اساس مهارت آموزی در دنیای امروز شده است.
بر این اساس ، معاونت آموزش های عمومی و مهارتی، پرورش و گسترش مهارت را از مهم ترین محورهای ماموریت خود تعریف کرده است؛ تا در مسیر آموزش و پرورش جوانان این مرز و بوم که از اهداف کلی این معاونت می باشد، به این مهم نیز دست یابد.
معاونت آموزش های عمومی و مهارتی در این مسیر دشوار به دستاوردهای مهمی نیز دست یافته است که از آن جمله می توان به راه اندازی دانشکده های مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارت در برخی از استان ها، اشاره نمود و باید خاطر نشان کرد که نهضت ملی مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی با عزمی راسخ و تلاشی خستگی ناپذیر، پر توان ادامه خواهد داشت.
در سالی که با رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال"«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است؛ گسترش نهضت مهارت آموزی می تواند سرآغازی برای اشتغال پایدار و مولد باشد.
حال در آستانه ی فرا رسیدن هفته و روز ملی مهارت، اینجانب وظیفه ی خود می دانم به عنوان یکی از خدمتگزاران حوزه ی پرورش و توسعه ی مهارت ها، این روز را به همه ی فعالان این عرصه به ویژه به همکاران گرامی دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی و سازمان سما تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاش های بی شائبه شان سپاسگزاری نمایم.
امید است دست در دست یکدیگر و شانه به شانه ی هم، در مسیر مهارت آموزی و تربیت نیروهای ماهر، خلاق و کارآفرین برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر میهن عزیزمان، گام های موثری برداریم.





                                                                                                                         سید محمد بطحائی
                                                                                                            معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما

کد خبر: 1104206

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =