لزوم پیشگیری از فساد در شوراهای شهر و برخورد مقتدرانه با مفسدین

جوکار: دلیل اینکه در دوره پنجم شورا با تعداد زیاد فساد مواجه شدیم این بود که نظارت بر صلاحیت نمایندگان از همان ابتدا به خوبی انجام نشد و افرادی پا به عرصه سیاست گداشتند که الفبای کار اقتصادی را هم نمی‌دانستند.

محمدصالح جوکار؛ رییس کمیسیون داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص راه‌های مبارزه و پیشگیری از فساد در شوراهای شهر گفت: مبارزه با فساد به این معنا نیست که منتظر بمانیم تا فسادی شکل بگیرد و بعد با آن برخورد کنیم بلکه باید زمینه‌های فساد را خشکاند. همان‌طور که وظیفه یک معلم تربیت افراد آگاه در جامعه است، نهادهای مسئول مبارزه با فساد هم باید به گونه‌ای عمل کنند که فساد عملی زشت در جامعه تلقی شود و هزینه‌های یک مفسد را در جامعه افزایش یابد یعنی اینطور نباشد که کسی اگر مفسده‌ای انجام داد بعد از آن با روی باز در جامعه حاضر شود بلکه باید شرمنده روی جامعه باشند.

بیشتر بخوانید:

چرا شوراهای شهر محل فساد می‌شوند؟ / ۴۰۰ عضو شورای شهر متهم یا مجرم

وی ادامه داد: از جهتی باید مبارزه با فرد فاسد مقتدرانه باشد و همچنین این مبارزه مقطعی نبوده و در دوره‌های مختلف ادامه داشته باشد. پس در کنار هم قرار گرفتن پیشگیری و برخورد مقتدرانه با مفسدان می‌تواند، زمینه‌های ایجاد فساد در شورا را بخشکاند. در قانون فعلی موضوع نظارت برعملکرد شورا پیش بینی نشده است اما به دنبال اصلاح روند موجود هستیم.

رییس کمیسیون داخلی کشور مجلس بیان کرد: دلیل اینکه در دوره پنجم شورا با تعداد زیاد فساد مواجه شدیم این بود که نظارت بر صلاحیت نمایندگان از همان ابتدا به خوبی انجام نشد و افرادی پا به عرصه سیاست گداشتند که الفبای کار اقتصادی را هم نمی‌دانستند. امروز همانطور که افرادی در عرصه سیاست هستند که مسیر درستی را طی می‌کنند، کسانی هم حضور دارند که دنبال فساد و سواستفاده از بیت المال هستند پس ما باید توجه جدی به حوزه مبارزه با فساد داشته باشیم و بهترین راه آن ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1117545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =