برگزاری هفته اراک، ۶۰۰ میلیون تومان برای شهرداری آب خورد!

مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک گفت: برآورد ما این‌ است هزینه‌های برگزاری برنامه‌های هفته اراک، حدود ۶۰۰ میلیون تومان باشد که باتوجه برگزاری برنامه‌های متعدد طی یک هفته رقم معقولی است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اراک؛ بنا به مصوبه هئیت دولت، شورای کلانشهر ها جهت افزایش حس تعلق شهری باید یک روز در سال را به نام آن کلانشهر انتخاب کرده که در اراک این روز  همزمان با مناسبت سالروز صدارت‌ امیرکبیر است.

در حالی که کمتر از یک‌ماه از هفته‌ اراک می‌گذرد؛ هنوز هم در بین کارشناسان حوزه‌ شهری بحث و انتقاداتی پیرامون برنامه‌ها و هزینه‌های این‌ هفته نمادین مطرح است؛ با این حال رضایی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ‌اراک در مصاحبه با ایسکانیوز مرکزی علت تغییر روز به هفته اراک را این چنین توضیح داد: با تغییر روز اراک به هفته‌ اراک انتظارات و توقعات بیشتری دربین شهروندان‌ اراکی برای پاسداشت این مناسبت نمادین و ملی ایجاد شد.

وی همچنین یکی از دلایل این اقدام را مهیا کردن فرصت بیشتر برای برنامه‌ ریزی و اجرا برنامه ‌های بیشتر دانست و افزود: برای افزایش حس‌ تعلق‌ خاطر شهروندان به شهرشان و فراهم‌ شدن فرصت بیشتر برای شناساندن و معرفی پتانسیل‌های فرهنگی برای اولین‌ بار در طی یک‌ هفته، برنامه‌های فرهنگی خود را برگزار کردیم و معتقدیم بازخورد بسیار مناسبی را دریافت‌ کرده‌ایم بطوریکه در سال‌های‌ گذشته شاهد نبوده‌ایم.

رضایی گفت: تمامی برنامه های هفته اراک ابتدا در کمیسیون فرهنگی شورای کلانشهر اراک مصوب شده است و بعد از آن سازمان فرهنگی اقدام به اجرا کردن برنامه های این هفته کرد.

 رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در ادامه اظهار کرد: شورای شهر و مجموعه شهرداری از برنامه‌های هفته اراک رضایت کامل دارد و امیدواریم این روند مثبت حتی طی‌ سالهای آتی ادامه‌ داشته‌ باشد و تقویت شود. اراک در حوزه برندسازی طی‌ سال‌های اخیر عملکرد ضعیفی داشته و ما مفتخر هستیم که امسال یک‌ شروع خوبی در این موضوع داشتیم. نظربه‌ اینکه سوغات هر شهر از مسائل‌ فرهنگی بالقوه‌ آن محسوب می‌شود، این موضوع بسیار حائز اهمیت‌ است. نمونه‌ بارز این اقدام برگزاری جشنواره‌ فتیر در هفته‌ اراک بود.

وی همچنین مهمترین برنامه های اجرا شده در هفته اراک را تولید سرود اراک، تعذیه خوانی، اجرای قلعه سلطان آباد و مسابقات مختلف ورزشی برشمرد.

موضوع مهم دیگر در رابطه با برنامه های هفته اراک عدم وجود شفافیت مالی مناسب در این برنامه ها بود که در این خصوص کارشناسان حوزه شهری معتقد هستند از بیت المال اسراف شده است، رئیس‌سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در این مصاحبه  هزینه برنامه‌های این هفته را حدود ۶۰۰ میلیون‌ تومان ارزیابی‌ و خاطرنشان‌کرد: برآورد ما این‌ است هزینه‌های برگزاری این برنامه‌ها حدود ۶۰۰ میلیون تومان باشد که باتوجه برگزاری برنامه‌های متعدد طی یک هفته رقم معقولی است.

حال این سوال پیش می آید که با این هزینه کردها و برنامه های مختلف آیا مجموعه شهرداری اراک توانسته به هدف اصلی خویش که افزایش حس تعلق شهری است برسد؟

انتهای پیام /

کد خبر: 1118146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =