پاسخ عضو شورای شهر اراک به شایعات حقوق نجومی/ عدم شرکت در مراسم معارفه شهردار، در اعتراض به تصمیم شورا بود

عضو شورای شهر اراک گفت: فیش حقوقی که منتشر شده مربوط به معوقات چندماهه از شهرداری است و از طریق دستگاه قضایی پیگیر این شیطنت در فضای مجازی هستم.

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری ایسکانیوز، حقوق نجومی محمد عسگری، یکی از اعضای شورای شهر اراک، این روزها، نقل محافل رسانه ای در فضای مجازی این شهرستان بود. شرکت نکردن عسگری در مراسم تکریم و معارفه استانداری مرکزی بر این شایعه ها دامن زد و شایعه اختلاف او با شهردار جدید هم به موارد پیشین اضافه شد. با این حال عسگری ضمن تکذیب این شایعه ها، به توضیح عدم شرکت خود در مراسم معارفه شهردار اراک و همچنین تکذیب حقوق نجومی خود پرداخت.

عضو شورای شهر اراک در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز به توضیح درباره فیش حقوقی منتشر شده خود پرداخت و گفت: مطالبی که در برخی رسانه ها درباره دریافت حقوق نجومی و خارج از عرف، آن هم با هدف مشخص در زمان انتخاب شهردار اراک مطرح شده، صحت ندارد.

به گفته او مبلغی که در فیش حقوقی اش قید شده، مربوط به معوقات کار در شهرداری اراک برای حدود 6 ماه گذشته بوده و این امر خارج از نظارت دستگاه های امنیتی و قضایی استان نبوده است و اداره کل بازرسی استان مرکزی به طور کامل در جریان جزییات این مبالغ قرار دارد. عسگری تأکید کرد که از طریق مراجع قضایی به این شیطنت در فضای مجازی پاسخ داده و پیگیر آن خواهد بود.

او همچنین درباره عدم حضورش در مراسم تکریم و معارفه شهردار اراک گفت: شب قبل از برگزاری این مراسم، در شورای شهر رأی گیری و تصویب شد که این مراسم در فرهنگسرای شهر انجام شود، اما بدون اطلاع به ما مکان مراسم را تغییر دادند.

عضو شورای شهر اراک با تأکید براینکه استقلال شورا در تصمیم گیری اهمیت بسیاری دارد، افزود: برخی از همکارانم اعلام کردند که به درخواست استاندار پیشین و با توصیه نهادهای نظارتی و امنیتی استان، محل برگزاری مراسم را تغییر داده اند و من به همکارانم اعلام کردم که شورا یا نباید به موضوعی ورود کند یا باید به تصمیماتی که در جلسات مصوب می شود، پایبند و متعهد باشد.
او اختلاف نظر با شهردار جدید را قویا رد کرد و توضیح داد: گفته شده که شرکت نکردن من در مراسم استانداری به دلیل اختلاف با شهردار جدید اراک است، درحالیکه علت این امر صرفا عدم احترام و تعهد به اجرای تصمیمات شورا بوده و مساله دیگری در آن دخالت نداشته است.

استفاده از خودروی شهرداری هم یکی دیگر از مسائلی بود که درخصوص این عضو شورای شهر اراک مطرح شده است. عسگری در پاسخ به این حواشی گفت: هم عضو شورای شهر اراک هستم و هم مشاور شهردار و طبق قانون به معاونان، مشاوران، مدیرعامل سازمان ها و حتی کارپردازها می توانند از خودروهای شهرداری استفاده کنند. برای کارهای شخصی سوار ماشین شهرداری نشده ام و استفاده من از این خودروها صرفا براساس عرف قانونی بوده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1118252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =