کج‌روی‌ مسئولان در حمایت‌های اجتماعی از افراد آسیب‌دیده استان مرکزی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: شاهد کج‌روی‌هایی در حمایت از افراد آسیب‌دیده در استان مرکزی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اراک، حمایت اجتماعی از این منظر موضوع مهمی است که در سلامت کلی افراد و سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی دارد و می‌تواند در پیشگیری و عدم تکرار مجدد جرم بسیار موثر واقع شود.  در این راستا سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز مرکزی تشریح‌کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های مسئول در حمایت از افراد آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده کوتاهی می‌کنند و وظایف خود را به افراد و یا گروه‌های دیگر واگذار می‌کنند که هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارند.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم تقویت حمایت‌های اجتماعی از بخش آسیب‌دیده و سند تحول قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: نگاه رئیس کل دادگستری استان مرکزی به‌تبع آن نگاه این معاونت به موضوع پیشگیری از وقوع جرم و معضلات اجتماعی کاملا علمی و تخصصی است.

 خیرمند با بیان اینکه شاهد فعالیت افراد غیرتخصصی در زمینه آسیب‌های اجتماعی مخصوصا کارتن خواب‌ها در استان مرکزی هستیم، افزود : متاسفانه این مسئله نه تنها باعث کاهش این آسیب‌ها نمی.شود بلکه با روش‌های غیرعلمی وغیرتخصصی ناخواسته باعث افزایش این معضلات خواهیم شد.

محسن خیرمند در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان‌ کرد:
 با توجه به رصدهای میدانی و مستندات موجود شاهد این امر هستیم که اقدامات غیرتخصصی این افراد درزمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نه تنها جواب مثبتی نداده بلکه باعث می‌شود که این افراد به آسیب‌های بزرگ‌تر تشویق شوند و معضلات جدیدی را ایجاد نمایند؛ در واقع این اقدامات و حمایت‌های غیرفنی پنجره‌ای جدید شده‌است برای ورود به آسیب‌های جدید.

وی در پایان متذکر شد: پیشنهاد ما این است به جای طرح‌های تشویقی که باعث تند شدن شیب ورود به معضلات و آسیب‌ها می‌شود، اقدامات و فعالیت‌هایی داشته باشیم که در حوزه پیشگیری باشند و منطبق با گام‌های علمی حرکت کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1121142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =