۳ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

سه عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در جدیدترین رتبه‌بندی برترین دانشمندان جهان، موفق به کسب جایگاه ۲ درصد دانشمندان برتر جهان سال ۲۰۲۲ شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس داده های منتشره توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد، با بررسی و ارزیابی داده‌های پایگاه اسکوپوس، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شد. 

بر اساس این گزارش که در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ در مجله PLOS  به چاپ رسیده است، سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، دکتر اعظم مرجانی،  دکتر شیلا شهیدی و  دکتر محمد ایزدی خواه، در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند. 

همچنین، در این پژوهش که بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام پذیرفته است، دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی کرده است. 

شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله بود که در مجموع تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که در لیست نهایی علاوه بر یکصد هزار نفر برتر، دو درصد برتر در هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شد.

نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان  “September ۲۰۲۲ data-update for "Updated science-wide author databases of standardized citation indicators" به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =