به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نحوه برگزاری امتحانات چه در دانشگاههای وزارت علوم و چه در دانشگاههای علوم پزشکی با واکنشهای بسیاری همراه بود. نحوه برگزاری امتحانات در دانشگاههای وزارت علوم به دانشگاهها سپرده شده است، بهطوری که هر دانشگاه با توجه به زیرساختهای رفاهی خود میتواند نسبت به برگزاری حضوری یا مجازی امتحانات اقدام کند.
معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز اواخر آذرماه اعلام کرد امتحانات دانشگاههای علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار شود، اما بنا به درخواست شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت نحوه برگزاری (حضوری یا مجازی) امتحانات ورودیهای جدید به ویژه ۱۴۰۰ به دانشگاهها سپرده شده است و موضوع برای سایر جدید الورودها در دست بررسی است. بر اساس اعلام شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت، در صورت وخیم شدن وضعیت سویه جدید کرونا، درباره برگزاری امتحانات حضوری دانشگاههای علوم پزشکی تجدید نظر خواهد شد.
نحوه برگزاری امتحانات در دانشگاهها، با موافقان و مخالفان بسیاری همراه است. دانشجویان در شبکههای مجازی نسبت به نحوه برگزاری امتحانات در دانشگاهها اظهار نظر کردهاند که در گزارش زیر به آن اشاره شده است:
اساتید در آموزش مجازی به بارگذاری پاورپوینت اکتفا کردهاند
سیامک اشرفی برزیده دبیر کل شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت با اشاره به فقدان زیرساختهای رفاهی و بیکیفیتی آموزش مجازی، خواهان برگزاری مجازی امتحانات شد و در صفحه توییتر خود نوشت: انتظار ما برخورد منطقی و منعطف از سوی مسئولان ذیصلاح آموزشی در وزارت بهداشت است. مشخصا به دلایل زیر الزام به برگزاری امتحانات به صورت مجازی وجود دارد:
۱-نبود زیر ساخت رفاهی لازم برای حضور دانشجویان خوابگاههای دانشجویی در مدت امتحانات.
۲-عدم انطباق در کیفیت آموزش مجازی و ارزشیابی حضوری؛ چرا که بسیاری از اساتید به بارگذاری پاورپوینت اکتفا کردهاند.
۳-خطر ایجاد پیک ششم با واریانت اومیکرون و اولویت سلامت دانشجویان و خانوادههایشان.
شیفتبندی دانشجویان خوابگاهی با برگزاری کلاسهای حضوری در تضاد است
پارسا مجاهد دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به شیفتبندی دانشجویان برای استفاده از خوابگاه در صفحه توییتر خود نوشت: با اعلام حضوری بودن امتحانات دانشگاههای علوم پزشکی، تصمیم برخی از دانشگاهها مبنی بر شیفتبندی دانشجویان برای استفاده از خوابگاه به گوش میرسد که این در تضاد کامل با سیاستهای برگزاری کلاسهای تماما حضوری در این ترم و بهمن است.
علت تفاوت رویکرد وزارت علوم و بهداشت در نحوه برگزاری امتحانات چیست؟
مریم که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی است، تفاوت در سیاستهای وزارت علوم و بهداشت در زمینه نحوه برگزاری امتحانات را بیمنطق دانست. وی در صفحه توییتر خود نوشت: منطق چیست که امتحانات علوم پزشکی در تمامی مقاطع باید حضوری باشد ولی وزارت علوم نه؟ من موافق امتحان حضوری هستم ولی تفاوت در این ۲ رویکرد به چه دلیلی است؟
با حضوری کردن امتحانات به بهانه دروغین با جان فرزندان مردم بازی نکنید
حسین دانشجوی دانشگاه کردستان است، وی با هشتک #نه_به_بازگشایی_دانشگاهها، #نه_به_بازگشایی_مدارس و #نه_به_امتحانات_حضوری در صفحه توییتر خود نوشت: با بازگشایی مدارس و دانشگاهها و حضوری کردن امتحانات به بهانه دروغین، با جان فرزندان مردم بازی نکنید. موج ششم در کمین است.
چرا ما باید حضوری امتحان بدهیم و بقیه مجازی؟
کاربری دیگر که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی است از احتمال ابتلا به کرونا در امتحانات حضوری واهمه دارد. وی در این باره در صفحه توییتر نوشت: شاید باورتان نشود اما بچههای علوم پزشکی از همان واکسنی که بقیه زدهاند، تزرق کردهاند. شاید باورتان نشود اما بچههای علوم پزشکی دقیقا همان سیستم ایمنی بقیه را دارند پس چرا ما باید حضوری امتحان بدهیم و بقیه مجازی؟
اعتراضات به امتحان حضوری برای کووید و نگرانی از ابتلا نیست!
علی پروهان عضو اسبق شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت با هشتک امتحان حضوری در صفحه توییتر خود نوشت: من خودم دانشجو بودم و البته کمی مطالبهگر؛ اما بیاید بپذیریم تمام داستانی که سر امتحان حضوری راه افتاده برای کووید و نگرانی از ابتلا نیست، دلیل را در جای دیگر باید جستجو کرد!
درس خواندن برای امتحان مجازی به شیوه نوین!
یک کاربر که دانشجوی پرستاری است در صفحه توییتر خود نوشت: الان که برای امتحان حضوری درس میخونم، میفهمم در این ۲ سال امتحانات مجازی اینجوری درس خوندم که بدونم فلان مطلب کجای کتاب است و آن را سریع پیدا کنم.
با شرکت در امتحان حضوری انگار وارد یک دنیای دیگر میشوید
محمد دانشجوی داروسازی است. وی درباره نحوه برگزاری امتحانات حضوری در صفحه توییتر خود نوشت: بعد از نزدیک ۲ سال امتحان حضوری دادیم، چطور بگم؟ انگار وارد یک دنیای دیگر میشوی.
انتهای پیام/
نظر شما