لابی‌گری در موسیقی موج می‌زند / پشت‌پرده کنسرت‌های میلیاردی

خواننده و آهنگساز کشورمان گفت: متاسفانه لابی‌گری در عرصه موسیقی موج می‌زند و برخی تمایل دارند فردی را که هیچ هنری ندارد یک شبه بالا ببرند و از این طریق کسب درآمد کنند.

مازیار عصری خواننده و آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت‌ این روزهای خود گفت: متاسفانه اخیرا فعالیت‌های هنری و موسیقیایی‌ام کمرنگ شده و کارهایی که برای سازمان صدا و سیما انجام می‌دادم بسیار محدود شده که البته این مسئله فقط برای من اتفاق نیفتاده بلکه برای بسیاری از همکارانم نیز رخ داده است و همگی امیدورایم با باز شدن کنسرت‌ها بتوانیم دوباره مثل روزهای اول فعالیت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

وزارت ارشاد نگاهش را به موسیقی تغییر دهد / موسیقی داخلی باید خلق شود نه کپی

وی ادامه داد: شرایطی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم به دلیل همه‌گیری است که متاسفانه گرفتارش شده‌ایم چرا که مردم بیشتر به دغدغه‌های اقتصادی خود فکر می‌کنند.

عصری در پاسخ به این سوال که علت جذب جوانان به موسیقی‌های سخیف را چه می‌دانید، گفت: جذب شدن جوانان به موسیقی‌های سخیف تا حدودی نشانه انزجار و اعتراض است و برخی از این طریق می‌خواهند اعتراض خود را نشان دهند.

خواننده کشورمان افزود: موسیقی امروز ما تک‌بعدی و راحت‌الهضم شده و مانند گذشته نیست که شعری وجود داشته باشد و نیاز به تفکر در مورد آن داشته باشید در حال حاضر اکثر خواننده‌ها از واژه‌های سخیف و سبک استفاده می‌کنند و همین مسئله نیز روی فرهنگ شعری غنی ما نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

مازیار عصری

عصری در پاسخ به این سوال که نقش لابی‌گری در عرصه موسیقی تا چه حد است، گفت: متاسفانه لابی‌گری در عرصه موسیقی موج می‌زند و برخی تمایل دارند فردی را که هیچ هنری ندارد یک شبه بالا ببرند و از این طریق کسب درآمد کنند.

وی ادامه داد: برای کنسرتی که در یک شب برای دو ساعت برگزار می‌شود چندین میلیارد تومان پول جابجا می‌شود و خب مشخص است آن دسته افرادی که از این پول‌ها سود می‌برند به دنبال این کار باشند.

عصری همچنین در پاسخ به این سوال که خوراک موسیقیایی به نسل جدید چگونه باید باشد تا باعث جذب آنها شود، گفت: موسیقی و شعر ما غنی است هر گوشه از کشور ما دارای موسیقی مخصوص به خود است و خب این‌ها همه به منزله غنی بودن و قدمت داشتن است ولی متاسفانه به این مسائل پرداخته نمی‌شود و همین موضوع در درازمدت بر روی جوانان تاثیرگذار خواهد بود و باعث می‌شود از فرهنگ خود دور بمانند.

خواننده تیتراژ صبح بخیر ایران در پایان تاکید کرد: برای بهتر شدن اوضاع موسیقی نیاز به یک اتاق فکر وجود دارد تا مسئولین فکری به حال این اوضاع کنند و با چند نفر موسیقی‌دانی که کهنه‌کار این عرصه هستند جلسه‌ای بگذارند تا از این وضعیت خلاص شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهسا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      عالی