امکان پاس کردن دروس نظری علوم پزشکی به صورت مجازی فراهم شد

دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ابلاغ معاون آموزشی وزارت بهداشت موظف به موافقت با تقاضای دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر سه سال برای گذراندن مجازی واحدهای دروس نظری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تسهیلات ویژه آموزشی وزارت بهداشت به مادران باردار در دوره دانشجویی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به روسای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه شاهد، دانشگاه بقیه‌الله(عج)،  سازمان انتقال خون، موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، انیستیتو پاستور، مرکز آموزشی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، دانشگاه تربیت مدرس و معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

در ابتدای این نامه آمده است: در راستای اجرای ماده ۲۶ قانون حمایت از خانواده و جمعیت موارد زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود. با تقاضای کتبی دانشجویان مادر باردار برای مرخصی یک نیمسال تحصیلی قبل از زایمان بدون احتساب در سنوات تحصیلی موافقت شود. همچنین با تقاضای مرخصی دانشجویان مادر دارای فرزند زیر ۲ سال حداکثر تا ۴ نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات تحصیلی موافقت شود.

در این نامه تاکید شده است: با تقاضای دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر ۲ سال برای میهمانی به میزان حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی در دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی همسطح یا پایین‌تر مورد تقاضا موافقت شود. با تقاضای دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر سه سال برای آموزش مجازی یا غیر حضوری برای گذراندن واحدهای دروس نظری دوره تحصیل موافقت شود.

در ادامه این نامه نحوه آموزش دروس مجازی این دانشجویان به ترتیب اولویت آمده است: آموزش از طریق سامانه آرمان دانشگاه علوم پزشکی مجازی برای دروسی که در این سامانه موجود است. همچنین آموزش از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه محل تحصیل دانشجو برای دروسی که در سامانه آرمان موجود نیست. در صورتی که دانشگاه محل تحصیل دانشجو و امکانات لازم برای برگزاری دروس غیرحضوری را نداشته باشد با همکاری سایر دانشگاههای کلان منطقه آموزشی دروس مجازی را به صورت مشترک ارائه کنند. با تقاضای دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر دو سال برای کاهش نوبت کاری شب مطابق مفاد آیین‌نامه مربوطه که متعاقب ابلاغ خواهد شد موافقت شود. برای اساتید راهنما به ازای داشتن هر دانشجو مادر باردار یا دارای فرزند شیرخوار یک سهمیه به سقف استاد راهنمایی آن‌ها اضافه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135241

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =