میزبانی آزمایشگاه‌های واحد ملایر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها/ ۱۷ کارگاه و ۱۹ آزمایشگاه مدرن در این واحد داریم

معاون علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از وجود ۱۷ کارگاه و ۱۹ آزمایشگاه در این واحد خبر داد و گفت: یکی از افتخارات مهم ما، میزبانی دانشجویان مراکز آموزشی دیگر همچون دانشکده فنی خوارزمی ملایر است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد رحیمی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در رابطه با امکانات و ظرفیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی واحد ملایر بیان کرد: این دانشگاه ١٧ کارگاه در حوزه‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف دارد؛ همچنین ١٩ آزمایشگاه به‌روز و دارای تجهیزات مدرن از دیگر امکانات موجود در این واحد دانشگاهی است.

وی افزود: آخرین تأمین تجهیزات این کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، مربوط به سال ١٣٩۶ است که تجهیزات جدیدی برای گسترش این آزمایشگاه‌ها تهیه شده و علاوه بر آن، تجهیزات لازم برای آزمایشگاه‌های رشته‌های اتاق عمل و پرستاری نیز خریداری شده است. در صورت اضافه‌شدن  رشته‌های هوشبری و تغذیه، این آزمایشگاه‌ها توانایی پاسخگویی کامل به نیاز دانشجویان را دارد.همچنین یکی از افتخارات مهم ما، میزبانی دانشجویان مراکز آموزشی دیگر همچون دانشکده فنی خوارزمی ملایر است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: برای فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشجویان، با کمک انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه جهت دانش‌افزایی و رشد وضعیت علمی دانشجویان، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان برای آن‌ها در هر رشته کرده‌ایم. همچنین کارگاه رباتیک ویژه فعالیت‌های فوق برنامه تاسیس شده است که در سال ١٣٩۴ دانشجویان ما توانستند با ساخت یک ربات جنگجو، رتبه خوبی را در مسابقات کشوری به دست آورند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های عملی واحد در ایام کرونا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی افزود: با تلاش همکارانمان، کارگاه‌های رشته برق و کامپیوتر به صورت مجازی و از طریق وادانا برای دانشجویان برگزار می‌شد که مورد استقبال دانشجویان و اساتید نیز قرار گرفته بود. همچنین اکنون نیز برای همکاری تجاری با شهرداری و کارخانه آسفالت، آمادگی برگزاری آزمایش کیفیت آسفالت شهرستان را داریم. در خصوص کارگاه مصالح ساختمانی، تمامی تجهیزات لازم جهت تبدیل شدن به آزمایشگاه همکار استانداری را داریم و تنها بخش باقی مانده، کسب مدرک مهندسین مربوطه برای راه اندازی کامل این بخش است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در پایان تاکید کرد: دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی‌پژوهشی به راحتی می‌توانند از طریق انجمن‌های علمی و باشگاه پژوهشگران جوان واحد در دوره‌ها و کارگاه‌های فوق برنامه تمامی رشته‌های موجود واحد، به صورت رایگان شرکت کنند.

خبرنگار: محمد معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1138237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =