قیمت شیر فعلا گران نمی‌شود

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: تا اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت قیمت شیرخام طبق نرخ فعلی عرضه می شود و در حال حاضر افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیداحمد مقدسی عنوان کرد: هر ساله با توجه به نرخ جهانی نهاده های دامی، نرخ تورم  و هزینه های تمام شده تولید قیمت شیرخام به عنوان پایه مواد لبنی مورد آنالیز قیمتی قرار می گیرد و با افزایش نرخ اندکی برای حمایت از تولید انجام می شود.

بیشتر بخوانید

افزایش ۲۷ درصدی قیمت شیر خشک

وی اظهار داشت: طبق موارد مذکور قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیرخام با ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار، ۹ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است. رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را موجب ایجاد رانت برای برخی سودجویان دانست و تصریح‌کرد: در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش نهاده های دامی قیمت هر کیلوگرم شیرخام به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان می رسد که این رقم به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده شده است.

وی گفت: با حذف ارز ترجیحی قیمت هر کیلوگرم نهاده دامی ذرت ۱۲ هزار تومان، جو ۱۲ هزار تومان، کنجاله سویا ۱۷ هزار تومان و سبوس ۶ هزار تومان می‌شود که رقم قابل توجهی است؛ بنابراین چاره ای جز افزایش قیمت شیرخام نیست. وی اضافه‌کرد: تا اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت قیمت شیرخام طبق نرخ فعلی عرضه می شود و در حال حاضر افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

مقدسی افزود: نهاده های مورد نیاز صنعت دامی کشور برای اردیبهشت ماه هنوز در سامانه بازارگاه بارگذاری نشده است که انتظار می رود  دولت برای حمایت از تولید نهاده های مورد نیاز این بخش را به موقع بارگذاری و تحویل دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1139826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =