فرکی: چیزی از پرسپولیسی که برانکو ساخته نمانده است

سرمربی با تجربه فوتبال ایران در مورد مسائل اخیر روز فوتبال صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حسین فرکی در خصوص نتایج دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر خصوصاً دیدارهای حساس بالای جدول اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت و مطابق معمول همیشه دیدارهای هفته‌های پایانی لیگ به سمت بی‌کیفیت شدن می‌رود. من به دلیل همزمانی بازی‌ها امکان اینکه همه آنها را ببینم نداشتم ولی بازی‌های مهم را دیدم و سایر بازی‌ها را هم دنبال کردم و به جز چند بازی که به خاطر موقعیت و جایگاه تیم‌ها به ذات خود جذاب هستند دیدارها از لحاظ کیفی سطح بالایی نداشتند و این با توجه شرایط لیگ و حساسیت بازی‌ها قابل انتظار بود.

بیشتر بخوانید:

هافبک پرسپولیس ۳ تا ۴ ماه دور از میادین

وی در مورد وضعیت استقلال گفت: استقلال هم همانطور که گفتم بازی درخور انتظاری به نمایش نگذاشت که این هم با توجه به موقعیت دو تیم طبیعی است. استقلال استرس کورس بالای جدول را داشت و شهرخودرو هم برای نیافتادن می‌جنگد و همین باعث شده بود کار برای دو تیم سخت شود ولی به هر حال آنها توانستند بازی را ببرند و فاصله خود را در صدر جدول بیشتر کنند. استقلال امسال ویژگی خوبی که دارد شرایط روحی و روانی این تیم است که باعث شده بازیکنان برای کسب برتری بجنگند و تا دقیقه آخر تلاش کنند و به نتیجه هم رسیدند. استقلال در حال حاضر در حال زدن یک رکورد استثنایی است و اگر این ۳-۴ هفته را هم بدون شکست پشت سر بگذارد علاوه بر قهرمان شدن یک رکورد جاوادانه بر جا خواهد گذاشت که بعید است به این زودی ها تیمی بتواند به آن برسد.

سرمربی با تجربه لیگ برتری در مورد پرسپولیس هم عنوان کرد: پرسپولیس فرصت خوبی داشت تا فاصله خود با استقلال ار حفظ کرده یا حتی آن را کم کند چون با توجه به موقعیت شهر خودرو قابل انتظار بود که استقلال بازی سختی داشته باشد و احتمال امتیاز دادنش در این بازی بود و از این رو پرسپولیس باید از فرصت استفاده می‌کرد که اینطور نشد. به نظرم همان مسائل روحی و روانی که در استقلال گفتم نقطه قوت این تیم محسوب می‌شود در پرسپولیس وجود ندارد و همین موضوع تمرکز بازیکنان را از بین برده و باعث شده استرس داشته باشند.

فرکی در مورد اینکه این پرسپولیس نسبت به پرسپولیسی که ۵ دوره قهرمان لیگ برتر شده چه چیزی کم دارد، گفت: به نظرم یک چیز نیست و مسائل زیادی دخیل است. از جمله خروج بازیکنان کلیدی و با کیفیت تیم که به اصطلاح ستون های تیم محسوب می‌شدند دلیل اصلی آن بود. در کل ساختار و انسجامی که برانکو در پرسپولیس ایجاد کرد تا چند سال اثرش وجود داشت و حالا کم کم می‌شود گفت تقریباً چیزی از آن باقی نمانده است. به هر جهت پرسپولیس هنوز از تیم های خوب لیگ برتر است و با کوهی از مشکلات توانسته خودش را بالا نگه دارد و نتایج خوبی کسب کرده است. من عقیده دارم هنوز کار قهرمانی تمام نشده است و هرچند شانس استقلال به مراتب بیشتر است ولی جذابیت فوتبال به غیر قابل پیش بینی بودنش است.

وی در مورد اتهاماتی که در چند وقت اخیر در فضای مجازی به برخی مربیان زده می‌شود گفت: اتفاق ناراحت کننده‌ای است. مثلاً دیدم به سرمربی پیکان گفتند مقابل پرسپولیس کم کاری کرده یا قبل از بازی با ذوب آهن هم این مسائل مطرح شد. این حساسیت همیشه در مورد بازیکنان سابق تیم ها در قامت مربی مقابل تیم سابقشان وجود دارد ولی هیچ سرمربی شرافت و آبروی کاری خودش را قربانی چنین مسائلی نمی کند و اتفاقا در این بازی ها سرمربی و تیمش انگیزه بالایی برای برتری دارند. این فضا متاسفانه فضای قشنگی نیست که در فوتبال ایران شکل دادند.

وی در پایان در مورد وضعیت تیم ملی و عدم تدارکات مناسب در آستانه جام جهانی عنوان کرد: من همیشه دوست دارم آدم مثبت بینی باشم ولی نگاه کارشناسی حکم می‌کند بعضی وقتها واقعیت را ببینیم. در مورد وضعیت تیم ملی هم باید بگویم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ به نظرم وضعیت فدراسیون فوتبال و بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال به تیم ملی هم ضربه زده و باعث شده تدارک مناسبی نداشته باشیم و این در راه جام جهانی به تیم ملی ضربه زده است. البته دوست نداریم نا امید باشیم و هنوز انرژی مثبت برای تیم ملی می‌فرستیم و امیدوارم در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم و امیدوارم در چند ماه باقی مانده این عقب ماندگی را جبران کنیم و دیدارهای تدارکاتی خوبی در نظر بگیریم تا با آمادگی خوبی راهی جام جهانی شویم.

منبع:‌ ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1140105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسلم IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      فرکی راس میگه؛ رییس جمهور، معاونان، تیم مذاکره کننده هسته‌ای و حداقل سه از وزرا، سوپر پیروزی چی بودن که الآن تقریباً هیچکدوم سر مناصب غصبی نیستن؛ پس از اون تیم پیروزی چیزی نمونده.