آموزش شیرینی‌پزی/ طرز تهیه شربت بیدمشک در خانه

شربت بیدمشک یکی از انواع نوشیدنی‌ تابستانی خوشمزه و پرخاصیت است که معمولا در ماه‌های گرم سال، برای رفع عطش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شربت بیدمشک یکی از انواع نوشیدنی‌ تابستانی خوشمزه و پرخاصیت است که معمولا در ماه‌های گرم سال، برای رفع عطش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طرز تهیه شربت ضدعطش بیدمشک، از طعم‌دهنده‌ها و مواد مختلفی استفاده می‌شود که شما می‌توانید بنا بر سلیقه و موادی که در دسترستان دارید، آن‌ را درست کنید. در این مقاله طرز تهیه شربت بیدمشک را به شما آموزش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی‌پزی / دستور تهیه بیسکویت سنتی ایتالیایی

طرز تهیه شربت بیدمشک ساده

مواد لازم برای تهیه شربت بیدمشک

• عرق بیدمشک: ۱ لیتر

• شکر سفید: ۳ کیلوگرم

• آب: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• آبلیمو: به میزان دلخواه

مراحل تهیه شربت بیدمشک

برای درست کردن شربت بیدمشک، در ابتدا باید شکر و آب را بجوشانید و بعد از غلیظ شدن، اجازه دهید سرد شود. در آخر عرق بیدمشک را اضافه کنید. شربتتان آماده است و می‌توانید آن را با آب یخ یا آب و تکه‌های یخ و آبلیمو ترکیب و شربت درست کنید.

مرحله اول: آب و شکر را بجوشانید

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بیدمشک به روش ساده، آب و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید که آب داغ شود و دانه‌های شکر در آب حل شوند. درب قابلمه را باز بگذارید تا شربت بجوشد و غلظت پیدا کند. وقتی به اندازه دلخواهتان غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید شربت از دما بیفتد و خنک شود.

مرحله دوم: عرق بیدمشک را اضافه کنید

در این مرحله، عرق بیدمشک را به شربتی که قوام پیدا کرده و سرد شده است، اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. عرق بیدمشک را در یک بطری شیشه‌ای درب بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای درست کردن شربت بیدمشک، یک لیوان آب را با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری شربت بیدمشک مخلوط کنید. چند قطره آبلیمو و چند تکه یخ را به لیوان، اضافه و آن را سرو کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

کد خبر: 1143193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =