رویا فروشی میلیاردی کاسبان کنکور/ داوطلبان فریب کلاهبرداران فضای مجازی را نخورند

کلاهبرداران و سوداگران با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، در فضای مجازی جولان می‌دهند و با وعده‌های فروش میلیاردی سوالات به داوطلبان می‌خواهند پول هنگفتی را به جیب بزنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یک میلیارد تومان می‌گیرند و بدون هیچ ضمانتی وعده فروش آینده‌ای روشن را به شما می‌دهند. شما می‌توانید با یک میلیارد تومان رویای داوطلبی را بدزدید که یکی دو سالی تنها همدمش کتاب‌های کنکور بوده؛ فقط کافی است ریسکش را بپذیرید و به حساب یک اکانت ناشناس در تلگرام چند ده میلیون تومان واریز کنید؛ یا برنده نهایی بازی می‌شوید و سوالات کنکور را در جلسه کنکور یا یک شب قبل یه شما می‌رسانند؛ یا بازنده این بازی خواهید شد و این مبلغ را برای رسیدن به جایگاهی که حقتان نیست در «جوی آب ریخته‌اید».

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، کلاهبرداران و سوداگران در فضای مجازی جولان می‌دهند و با وعده‌های فروش سوالات به داوطلبان می‌خواهند پول هنگفتی را به جیب بزنند؛ گویا هشدارهای سازمان سنجش و پلیس فتا هم کافی نیست، اگر به آمار عضویت این گروه‌ها نگاهی بیندازید درمی‌یابید هستند کنکوری‌هایی که رویای رتبه یک رقمی و ۲ رقمی می‌بینند و بی‌توجه به همه هشدارها، پیشنهادات میلیونی و میلیاردی این گروه‌ها را سبک و سنگین می‌کنند؛ به امید اینکه روزی کلاه فارغ‌التحصیلی خود را در مقابل سردر دانشگاه‌هایی مثل شریف، تهران، علوم پزشکی ایران و غیره به هوا بیندازند. 

یکی از این کانال‌ها بیش از ۳۳ هزار نفر عضو دارد و مدعیست چندین سالی می‌شود که در زمینه فروش سوالات کنکور فعال است. حتی می‌گوید که کلاهبرداران با اسم این گروه و مطالب آن سودجویی می‌کنند. این گروه برای هر رشته ظرفیت محدودی را در نظر گرفته‌اند، ثبت‌نام تجربی‌ها را هم از اسفند ۱۴۰۰ آغاز کرده‌اند، چون تعداد متقاضیان بیشتری دارد. در اوایل سال ۱۴۰۱ تاکید ویژه ای بر احراز هویت مشتریان داشتند، اما گویا نزدیکی به زمان کنکور حسابی پیچشان را شل کرده و به امید اینکه پول بیشتری به جیب بزنند، بدون اینکه کوچکترین سوالی درباره هویتم بپرسند، پاسخ می‌دهند.

رویا فروشی میلیاردی کاسبان کنکور/ داوطلبان فریب کلاهبرداران فضای مجازی را نخورند

این گروه تاکید ویژه‌ای دارد که سایر کانال‌ها و گروه‌ها کلاهبردار هستند. در یکی از پیام‌های این گروه در کانال تلگرامیشان آمده که بر اختصاصی بودن دفترچه و ممکن نبودن تقلب تاکید داشته و کانال‌هایی که مدعی هستند کنکور امسال تفاوتی با کنکور سال قبل ندارد را کلاهبردار می‌خواند؛ زیرا بر این باورند که هر داوطلب دفترچه اختصاصی خودش را داشته و نیاز به رابط برای آوردن سوالات دارد. 

رویا فروشی میلیاردی کاسبان کنکور/ داوطلبان فریب کلاهبرداران فضای مجازی را نخورند

این گروه داشتن روابط، هزینه‌ کردن برای دسترسی به سوالات و ژن خوب را از جمله قوانین و چارچوب‌های دسترسی به سوالات کنکور عنوان می‌کند و مدعی است که تیمشان در سال ۹۷ سوالات کنکور سراسری را از پسر یک وزیر گرفت و به دست خریداران رساند!

رویا فروشی میلیاردی کاسبان کنکور/ داوطلبان فریب کلاهبرداران فضای مجازی را نخورند

این گروه برای رتبه‌های برتر یک میلیارد تومان دریافت می‌کند و ثبت نام آن از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود، اما قیمت ۶۰ درصد سوالات + کلید تشریحی ۲۰ میلیون تومان است. قیمت فروش سوالات برای رشته تجربی ۱۰۰ میلیون تومان، برای رشته انسانی ۸۰ میلیون تومان و برای رشته ریاضی ۶۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

به عنوان مشتری که می‌خواهد سوالات کنکور را برای خواهرش خریداری کند می‌پرسم که چه تضمینی می‌دهید که کلاهبردار نیستید،  پس از پرداخت مبلغ اولیه اگر پاسخمان را ندهید دستمان به جایی بند نیست. می‌گوید: «هیچ اثبات و تضمینی برای خلاف وجود ندارد و باید در مرحله اول باید ریسک آن را قبول کنید! ولی در قبال ریسکی که می‌کنید مدارک هویتی رابط مثل کارت سنجش حاوی سمت و اسم مشخصات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم.»

پرداخت به رابط از طریق بیت‌کوین

گروه دیگر تنها ۵ هزار عضو دارد اما کلید واژه را در جلسه آزمون ارائه می‌دهد. اما برای مشتریانش خدماتی مانند آموزش تقلب، دور زدن مراقبان، کدگذاریدفترچه و روش‌های فرامحرمانه به خریداران ارائه می‌دهد و پشتیبانی‌شان هم ۲۴ ساعته است.

هزینه ارائه کلید واژه برای کنکور هنر و زبان ارزان‌تر از سایر گروه‌ها است و برای رتبه ۲ رقمی ۲۰ میلیون تومان و برای رتبه سه رقمی ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کند. هزینه رتبه ۲ رقمی کنکور انسانی و ریاضی ۳۰ میلیون و رتبه ۳ رقمی ۲۰ میلیون است. گران‌ترین سوالات مربوط به گروه تجربی است و داوطلبان برای خرید کلید واژه و رتبه ۲ رقمی ۴۰ میلیون تومان و رتبه ۳ رقمی ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. تمامی مشتریان اگر قرار است ریسک خرید سوالات را قبول کنند باید نصف هزینه را از قبل بپردازند.

رویا فروشی میلیاردی کاسبان کنکور/ داوطلبان فریب کلاهبرداران فضای مجازی را نخورند

می‌گوید: «۴۵۰ میلیون تومان را باید به رابط بپردازد، هر ادمین ۴۵۰ میلیون تومان را به وسیله بیت‌کوین به رابط می‌پردازد تا سوالات را در اختیارش قرار دهد.»

مشتریان باید ابتدا ۲ تا ۷ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت بپردازند و تا روز کنکور باقی مبلغ را متناسب با رشته تحصیلیشان بپردازند و ساعت ۳ بامداد شب قبل کنکور سوالات را دریافت خواهید کرد.

پاسخ سازمان سنجش به ادعای کانال‌های تلگرامی درباره فروش سوالات کنکور

محمد حسین حاجیلو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز نسبت به اقدام برخی سوداگران و کلاهبرداران فضای مجازی در زمینه فروش سوالات کنکور واکنش نشان داد و اظهار کرد: ۱۰۰ درصد گروه‌های فعال مدعی تقلب در فضای مجازی کلاهبردار هستند و فقط می‌کوشند با تکیه بر فضای مجازی داوطلبان ساده را به دام بیندازند و از آن‌ها سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: این سازمان کاملا در چارچوب قانون و بر اساس رعایت عدالت آموزشی، به داوطلبان آزمون‌های مختلف خدمات‌رسانی کرده و وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد و از لحاظ حقوقی فعالیت‌های این کلاهبرداران را پیگیری خواهد کرد.

رویا فروشی میلیاردی کاسبان کنکور/ داوطلبان فریب کلاهبرداران فضای مجازی را نخورند

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری نسبت به ادعای کلاهبرداران درباره ارتباط با سازمان سنجش واکنش نشان داد و عنوان کرد: این گروه‌های متقلب تنها به دنبال اخاذی از داوطلبان هستند. چنین مواردی در سازمان سنجش آموزش کشور وجود ندارد و سازمان اینگونه ادعاها را به لحاظ حقوقی پیگیری خواهد کرد.

حاجیلو خاطرنشان کرد: سازمان سنجش آموزش کشور از خانواده‌ها می‌خواهد مراقب فرزندانشان باشند و فریب کلاهبردارانی که در فضای مجازی فعال هستند را نخورند. 

وی در پایان بیان کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند عضویت در این گروه‌ها تخلف محسوب شده و فعالیت افراد متخلف در این گروه‌ها نیز رصد می‌شود. از داوطلبانی که عمدا یا سهوا عضو این گروه‌ها شده‌اند می‌خواهیم به سرعت از گروه‌ها خارج شوند.

به گزارش ایسکانیوز، با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور و سایر آزمون‌ها، شاهد افزایش کلاهبرداران در زمینه فروش سوالات کنکور هستیم. هفته گذشته بود که پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی خبر داد که با فرصت طلبی از ایام امتحانات نهایی و کنکور سراسری چندین کانال و صفحه اینترنتی ایجاد کرده و ضمن ادعای فروش سوالات، اقدام به فروش تجهیزات پیشرفته ارتباطی پنهان و ابزار تقلب در امتحان نیز می کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =