تدوین ۱۵ عنوان پایان‌نامه با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره‌های توان افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس گفت:راه‌اندازی سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی است تا موضوع پایان‌نامه‌ها با مسائل روز و مورد نیاز کشور گره بخورد. در حال حاضر حدود ۱۵ عنوان پایان نامه با موضوع دفاع مقدس داریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه دوره‌های توان افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با حضور فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی،  سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمعی از مسئولان، فرماندهان و اساتید در مجتمع دانشگاهی سردار سلیمانی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: اساتید درس دفاع مقدس باید با موضوع دفاع مقدس ارتباط بگیرند تا بتوانند به نحو مطلوب سر کلاس ارائه دهند. اگر بخواهیم در دانشگاه تأثیرگذار باشیم، باید در سه بخش علوم دفاع مقدس، دروس معارف و همچنین دروس تخصصی تسلط داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی کار بزرگی در حوزه پژوهش انجام داده، افزود: راه‌اندازی سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی است تا موضوع پایان نامه ها با مسائل روز و مورد نیاز کشور گره بخورد. در حال حاضر حدود ۱۵ عنوان پایان نامه با موضوع دفاع مقدس داریم. همچنین قصد داریم به صورت سیستماتیک پایان نامه ها را به سمت دفاع مقدس سوق می دهیم تا به مرحله عمل برسیم.

سید محمود رضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس و واقعه عاشورا تشابهات بسیاری با هم دارند. به طوری که وقوع انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس متأثر از فرهنگ عاشورایی است. 

وی با تأکید بر مستندسازی رویدادهای دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: بازماندگان دوران دفاع مقدس وظیفه سنگینی بر عهده دارند، چرا که شاهدان عینی رشادت ها و دلاوری های مردان و زنان دلیر دوران دفاع مقدس هستند و باید نسل به نسل آن وقایع را منتقل کنند تا فراموش نشود.

 آقامیری با اشاره به اینکه دفاع در هر کشوری مقدس است، افزود: دفاع مقدس نماد هویت ایران اسلامی است و باید به عنوان یک فرهنگ حفظ شود.

وی همچنین با یادآوری ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، خاطرنشان کرد: روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم از خانواده شهید احمد سوداگر بنیانگذار پژوهشگاه علوم دفاع مقدس تجلیل شد.

در این مراسم، مهندس احمد صالحی آراء رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه، دکتر علی اصغر جعفری معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150855

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =