طب سنتی/ درمان خانگی سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه به صورت خانگی شامل روش‌هایی است که بدون مراجعه به پزشک و در منزل توسط خود شخص انجام می‌‍شود.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، کلیه مسئول دفع آب و مواد زائد از بدن است. هنگامی که بدن دچار کم آبی می‌شود، حرکت مایعات از کلیه به آرامی صورت می‌گیرد و فرصت بیشتری دارد که در این مسیر با نمک و مواد معدنی ترکیب شود و سنگ‌های رسوبی تشکیل دهد. این سنگ‌ها که با عنوان سنگ کلیه نامیده می‌شود، درصورتی‌که ریز باشد با ادرار دفع می‌شود و اگر بزرگ باشد در مسیر دستگاه ادراری و لوله‌های حالب انسداد ایجاد می‌کند. روش‌های درمان خانگی سنگ کلیه و استفاده از گیاهان دارویی این عارضه را از بین می‌برد.

راه‌های درمان خانگی سنگ کلیه چگونه است؟

درمان سنگ کلیه به صورت خانگی شامل روش‌هایی است که بدون مراجعه به پزشک و در منزل توسط خود شخص انجام می‌شود. در این روش‌ها فرد سبک زندگی و رژیم غذایی را تغییر می‌دهد و با اضافه کردن برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی به دفع سنگ از کلیه کمک می‌کند.

درمان خانگی سنگ کلیه با نوشیدن آب

ساده‌ترین راه برای دفع سنگ کلیه نوشیدن آب است. هیدراته کردن بدن با نوشیدن آب سبب می‌شود نمک و رسوبات با ادرار خارج شوند. به همین جهت توصیه می‌شود روزانه حداقل ۸ لیوان آب برای درمان خانگی سنگ کلیه که در حالب گیر کرده استفاده کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با آب لیمو تازه

آب لیمو حاوی غلظت بالایی از سیترات است و سیترات می‌تواند سنگ‌های کلیه از جنس رسوبات کلسیمی  را در خود حل کند.

 در مراحل اولیه تشکیل سنگ کلیه، مصرف روزانه دو یا سه عدد لیموی تازه به تنهایی یا ترکیب با آب آشامیدنی می‌تواند یک  اقدام موثر درمان خانگی دفع سنگ کلیه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =