گلایه‌های دایی چپول از حمایت نکردن مسئولان صدا و سیما / فضای برنامه‌های کودک، کودکانه نیست

داوود منفرد گفت: متن‌هایی که برای فضای کودک نوشته می‌شود مقداری سنگین است و کلمات و لغاتی که استفاده می‌شود مناسب فضای کودک نیست و من آنها را نمی‌پسندم.

داوود منفرد بازیگر نقش دایی چپول برنامه رنگین کمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود گفت: در حال حاضر بر سر پروژه رنگین کمان هستم و نزدیک 26 سال است که در این برنامه حضور دارم. البته اخیرا در کنار برنامه رنگین کمان در یک کار کودک دیگر به نام شهرک رنگین کمان که برای شبکه پنج ساخته شده بود نیز حضور داشتم که تفاوت‌هایی با برنامه رنگین کمان داشت، چرا که در آن کلاس درس، درمانگاه و غیره داشتیم و باید گفت که کار نمایشی‌تر و به نظر من کار قشنگ‌تری بود.

وی در پاسخ به این سوال که تا به حال شده از شخصیت دایی چپول خسته شوید، گفت: گاهی این اتفاق برایم افتاده، اما از نظر مخاطبان این نقش هنوز جای کار دارد، پس این پیرمرد حالاحالاها وجود خواهد داشت.

دایی چپول

منفرد همچنین در پاسخ به این سوال که اوضاع برنامه کودک تلویزیون را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: متن‌هایی که برای فضای کودک نوشته می‌شود مقداری سنگین است و کلمات و لغاتی که استفاده می‌شود مناسب فضای کودک نیست و من آنها را نمی‌پسندم.

وی ادامه داد: بعضا مشاهده می‌کنیم کودکانی که در برنامه ما حاضر می‌شوند اصلا اهمیتی برای نمایشی که در برنامه ارائه می‌شود قائل نیستند چون درکی از جملات به کار برده شده ندارند، به نظر من بهتر است متن‌ها کودکانه‌تر باشد تا برای کودکان نیز قابل فهم شود.

دایی چپول در ادامه با اشاره به میزان حمایت مسئولان صدا و سیما از برنامه‌های کودک خاطرنشان کرد: متاسفانه حمایت خاصی از جانب مسئولان صدا و سیما صورت نمی‌گیرد و برنامه‌ها باری به هر جهت ساخته می‌شود که این کار در نهایت به نفع بچه‌ها و مخاطبان نیست.

منفرد افزود: حتی دستمزدهایی که عوامل تولید برنامه‌های کودک نیز دریافت می‌کنند نیز بسیار پایین است ولی خب کار کودک را به عشق کودکان انجام می‌دهیم .

انتهای پیام/

کد خبر: 1158829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =