تاکید ارمنستان بر توسعه روابط با ایران

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اینکه ایران یک بازیگر بسیار مهم در مسائل منطقه‌ای و بین المللی است بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نیکول پاشینیان در مصاحبه با «تلویزیون دولتی» این کشور به یادداشت تفاهم تمدید قرارداد «گاز به ازای برق» که در ایران امضا شد، اشاره کرد و گفت: کشورش با تکمیل خط سوم انتقال برق ایران-ارمنستان آماده است گاز بیشتری از ایران دریافت کرده تا تامین برق ایران را افزایش دهد.

وی خطوط انتقال برقی بین ایران و ارمنستان را کاملا پربار دانست و افزود: برای این که ما بتوانیم گاز بیشتری را برای تولید برق مصرف کنیم به صادرات بیشتر به ایران نیاز داریم و بعد از تکمیل ساخت خط سوم لوله برق به این فرصت دست خواهیم یافت. وقتی که ساخت این لوله تکمیل شود آمادگی خواهیم داشت تا گاز بیشتری را برای افزایش برق تحویلی به ایران دریافت کنیم.

پاشینیان در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا این اقدام گامی منفی در زمینه روابط این کشور با روسیه قلمداد نمی‌شود، اظهار داشت: ارمنستان با گازی که دریافت می‌کند برق تولید می‌کند آن را به ایران باز می‌گرداند و بخشی از آن را برای تامین نیازهای داخلی مصرف می‌کند. چنین سازوکاری وجود دارد و تناقضی با روسیه ندارد.

نخست وزیر ارمنستان در پاسخ به پرسش دیگری درباره نقش ایران در کمک به روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت، ایران بازیگر بسیاری مهمی در مسائل بین المللی و منطقه‌ای است و به همین دلیل است که ما روابط بسیار نزدیکی با شرکای خود در ایران داریم.

ایران و ارمنستان با امضای یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی در بخش انرژی، با تمدید تهاتر گاز و برق بین دو کشور تا پایان سال ۱۴۰۹ موافقت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =