شرایط آزمون جدید صلاحیت علمی برای دانشجویان انتقالی از خارج

دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور از اول ژانویه ۲۰۱۹ که متقاضی انتقال به داخل کشور هستند می توانند در یک آزمون جدید ارزیابی صلاحیت علمی در مردادماه ۱۴۰۲ شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به دنبال اطلاعیه های قبلی در خصوص ممنوعیت انتقال جهت ورودی‌های بعد از آغاز ژانویه ۲۰۱۹ در دانشگاه‌های خارج از کشور، بر اساس سیاست‌های ابلاغی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ که در اینجا قابل مشاهده است، این دسته از دانشجویان بر اساس شرایطی می توانند درخواست انتقال کنند.

آن دسته از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، که بر اساس سه معیار ویزا، خروج از کشور و گواهی شروع به تحصیل، از اول ژانویه ۲۰۱۹ در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده اند، با ظرفیت محدود، امکان انتقال در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پس از گذراندن ۷۲ واحد درسی مرتبط در خارج از کشور و با شرکت در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی و کسب ۶۰ درصد نمره کل خواهند داشت.

این آزمون یکبار در سال و به مدت ۵ سال برگزار می‌شود و ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری عمومی سه رشته مذکور در هر دوره، ۲ درصد تعداد شرکت کنندگان همان دوره است.

آیین نامه مربوطه تدوین و در مراحل نهایی ابلاغ است و پس از ابلاغ، از طریق سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اطلاع رسانی می‌شود.

صرفاً افرادی مجاز به شرکت در آزمون هستند که در سامانه انتقال دانشجویان خارج از کشور به نشانی https://mohed.behdasht.gov.ir/Transition ثبت نام و پس از تکمیل پرونده، واجد شرایط شرکت در آزمون صلاحیت علمی شده اند، لذا خارج از سامانه هیچ درخواستی بررسی نخواهد شد.

درخواست های ثبت شده، پس از ابلاغ رسمی آیین نامه، بررسی و نتیجه صرفاً از طریق سامانه به متقاضی اعلام می‌شود.

زمان برگزاری اولین دوره آزمون ارزیابی صلاحیت علمی این گروه از دانشجویان تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ است و نحوه ثبت نام و منابع آزمون متعاقباً از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://sanjeshp.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =