مهارت‌آموزی با دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها تلفیق شود

مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران بر ضرورت تلفیق مهارت آموزی با دوره‌های رسمی آموزشی در دانشگاه‌ها از جمله کارورزی تاکید کرد.

محمد علی زارع چاهوکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه ایجاد و فعالیت سرای مهارت آموزی در خوابگاه‌های دانشجوی با هدف بهینه سازی اوقات فراغت دانشجویان انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص قرار گرفتن ساختمان‌های خوابگاه‌های دانشگاه تهران (کوی دانشگاه) در کنار هم، یک محوطه وسیعی بدون استفاده و دور از ساختمان‌ها در کوی وجود دارد. از سوی دیگر؛ دانشگاه تهران قصد دارد تا محیط کار واقعی و اشتراکی را تا با توجه به امکانات و زیرساخت‌های موجود، فراهم کند تا دانشجویان آموزش بینند. 

وی ادامه داد: می‌پذیرم که خوابگاه‌های دانشجویی مکانی برای آرامش و استراحت دانشجویان است؛ اما باید دقت داشت که دانشجویان غیر بومی ساعت‌های بسیاری را در خوابگاه سپری می‌کنند و برای استفاده بهینه از آنها برنامه خاصی ندارند. 

مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران درباره وجه تمایز طرح تاسیس سراهای مهارت آموزی با سایر طرح‌ها در این زمینه گفت: معمولا طرح‌هایی که در این حوزه اجرا شده، دارای آسیب‌هایی بوده‌اند. برای افزایش کارآمدی طرح‌های مهارت آموزی، باید آسیب شناسی از طرح‌های گذشته در این حوزه انجام شود. بنابراین تلاش کرده‌ایم که نقاط ضعف و قوت این آموزش‌ها را شناسایی کرده و در راستای افزایش نقاط گام برداریم.

زارع چاهوکی با تصریح بر اینکه شناسایی جامعه هدف یعنی توان علمی و تخصصی دانشجویان، اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: این جامعه هدف شامل دانشجویان با تخصص‌های گوناگون است. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یا دانشگاه فنی و حرفه‌ای نگاه عمومی به دانشجویان دارد و این دیدگاه را در حوزه آموزش نیز لحاظ می‌کند؛ اما ما اعتقاد داریم که دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری هر کدام علاوه بر مهارت‌های عمومی، به مهارت‌های تخصصی هم نیاز دارند.

مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد دارم با برنامه ریزی دقیق می‌توان بخش‌هایی را به حوزه مهارت آموزی اضافه کرد، تا نقاط ضعف آن به حداقل برسد. البته در این راستا بهتر است که بخش مهارت آموزی با دوره‌های رسمی آموزشی در دانشگاه‌ها از جمله کارورزی تلفیق شود. 

گفتنی است دوره‌های آموزشی با عنوان «سرای مهارت آموزی» با همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و دانشگاه تهران، در سطح خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =