پرداخت وام تحصیلی توسط ۵۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی/ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به افزایش قیمت ارز واکنش نشان داد

«نبود محدودیت برای وام فرزندآوری، صدور حکم برای 33 دانشجو دانشگاه شریف و واکنش توییتری بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره بازار ارز» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «واکنش بسیج دانشجویی به افزایش قیمت ارز» و «نبود محدودیت برای پرداخت وام فرزندآوری به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «درخواست برگزاری علنی دادگاه‌های مهم، تعیین موضع معاون سیاسی بسیج دانشجویی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیست و اعلام پرداخت وام شهریه دوره‌های پردیس و شبانه» اشاره کرد.

امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود؟ + جدول

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ گذشته آورده است:  

حوزه تشکل‌های دانشجویی 

درخواست ۱۴ دفتر بسیج دانشجویی از رئیس قوه قضائیه/ دادگاه‌های مهم را علنی و شفاف برگزار کنید

۱۴ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خواستار برگزاری علنی و شفاف دادگاه‌های پرونده‌های قضایی مهم و اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌پرده از این دادگاه‌ها شدند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: «پس از خاتمه یافتن اتفاقات و آشوب‌های اخیر، همه چشم‌ها به سمت دستگاه قضایی، منتظر رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های این چند ماه بود. با صدور رای دادگاه‌ها، عده‌ای با تمسک به این احکام، دوباره در آتش اختلافات دمیده و آن را دست‌آویزی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و سیستم قضایی قرار دادند. در این فضای ملتهب سیاسی کشور، هرگونه تخطی از قانون، چشم‌پوشی از اصول حقوقی، نادیده گرفتن حقوق متهمین، تاثیر پذیرفتن از مقامات سیاسی و امنیتی و یا عدم شفافیت در رسیدگی، توسط هر یک از بخش‌های قوه قضاییه، بهانه کافی را به معاندین نظام اسلامی که مترصد کوچک‌ترین اشتباه در روند این رسیدگی‌ها هستند، خواهد داد؛ تا در جهت مقاصد خود از آن استفاده کرده و به شبهه‌پراکنی بپردازند.»

در این نامه خاطرنشان شده است: «بسیج دانشجویی، با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری، از مجموعه قوه قضائیه درخواست دارد، جهت پاسخگویی به این مسائل و ابهامات در میان دانشجویان حضور یابند و از نزدیک پاسخگوی مطالبات ایشان باشند. امید است با این قبیل اصلاح رویه‌ها، بستر ایجاد هرگونه شائبه را بسته، اساس مُلک را بر عدل استوار ساخته و موجبات رضایت‌خاطر مطالبه‌گران و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی را فراهم کنید.»

واکنش توئیتری بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به افزایش قیمت ارز 

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در اکانت توئیتری خود نسبت به افزایش قیمت ارز و نقش بانک مرکزی در این باره واکنش نشان داد.

در اکانت توئیتری بسیج دانشجویی دانشگاه تهران آمده است: این روزها شاهد افسار گسیختگی مجدد قیمت ارز در بازار هستیم که متاسفانه به موازات آن ارزش پول ملی دچار نوسان شدید شده است؛ مسئله‌ای که همچنان باوجود تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر شکسته شدن هژمونی دلار در عرصه اقتصاد کشور سفره مردم را در به شدت تحت تاثیر قرار داده است. 

در بخش دیگری از این رشته توئیت‌ها تصریح شده است: بانک مرکزی لازم است به این سوال پاسخ دهـد کـه در راستای مهار قیمت نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی چه اقدامی کرده است؟! بانک مرکزی یک نهاد سیاست گذار در حوزه پولی و بانکی است نه یک نهاد مستقل تنظیم گر! بنابراین باید در قبال سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کند پاسخگو باشد. 

عواقب اعلام رسمی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، عربستان را مستاصل کرده است

مهدی هاشم زاده معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی تهران بزرگ در واکنش به تشکیل کابینه دولت جدید رژیم صهیونیستی بیان کرد که عواقب اعلام رسمی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، عربستان را مستاصل و نگران کرده است.

وی معتقد است که تشکیل راست گراترین و به تعبیر دقیق‌تر افراطی‌ترین کابینه دولت رژیم جعلی صهیونستی در حالی است که این رژیم دچار چالش انزوا و عدم مشروعیت بیش از پیش در سطح بین المللی است.

هاشم زاده با اشاره به ناکامی و ناتوانی اسرائیل و آمریکا در حمایت از امارات در برابر حمله انصارالله علیرغم خوش رقصی‌های زیاد این کشور برای استکبار جهانی  تصریح کرد که بن سلمان از ابتدا مسیر غلطی را برای رسیدن به قدرت طی کرده است.

حوزه صنفی_دانشجویی 

پرداخت وام تحصیلی توسط ۵۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 

حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت وام تحصیلی به دانشجویان توسط ۵۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد که معمولا پرداخت وام، روندی طولانی دارد؛ چرا که دانشجویان باید مدارک مورد نیاز دانشجویان را جمع آوری کرده و به صندوق تحویل دهند که پرسه زمان بری است.  

وی با بیان اینکه ۱۰ اسفندماه پایان مهلت ثبت نام وام تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور است، اظهار کرد که صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه، شرایط دریافت این وام برای نیم سال دوم ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ را به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد کرد.

محدودیتی برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری به دانشجویان وجود ندارد

علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت  از پرداخت وام ازدواج دانشجویی و تسهیلات فرزندآوری به تمامی درخواست کنندگان خبر داد و عنوان کرد که این وام به شرط تکمیل پرونده و مدارک به متقاضیان پرداخت می‌شود. صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ محدودیت و اولویتی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که متقاضی این وام هستند، اعمال نکرده است. 

گفتنی است؛ دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند تا ۵ اسفندماه سال جاری برای ثبت نام وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اقدام کنند.

صدور ۳۳ حکم بدوی برای دانشجویان دانشگاه شریف در کمیته انضباطی

هادی نوبهاری مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف درباره اینکه در وقایع اخیر برای چه تعداد از دانشجویان در شورای انضباطی دانشگاه صنعتی شریف احکام بدوی صادر شده و چه تعداد از احکام نهایی شده است، مطرح کرد که حدود ۳۰۰ شکایت به کمیته انضباطی واصل شده که در حال بررسی است و تا به حال ۳۳ حکم بدوی صادر شده و هنوز احکام هیئت تجدیدنظر صادر نشده است. 

وی درباره اینکه احکام صادر شده شامل چه مواردی می‌شود، گفت: بسته به نوع تخلف، تا به حال احکام مختلفی صادر شده؛ از تذکر کتبی و توبیخ کتبی تا یک یا دو نیم سال منع موقت از تحصیل که برخی به‌صورت تعلیقی است. برخی با احتساب سنوات است و برخی بدون احتساب سنوات.

شرایط پرداخت وام شهریه به دانشجویان دوره‌های پردیس و مجازی اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در اطلاعیه‌ای نحوه ارائه وام شهریه به دانشجویان دوره‌های پردیس و الکترونیکی (مجازی) را اعلام کرد. 

براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشجویان دوره‌های پردیس و الکترونیکی (مجازی) با اعلام درخواست کتبی دانشگاه و موافقت صندوق در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه پس از بهره مندی متقاضیان واجد شرایط، در اولویت بعدی وام شهریه تعلق می‌گیرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1165298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =