۶۰ درصد از مدارس ملی مهارت کارایی ندارند/ استقبال دانشجویان از مهارت‌آموزی در محیط دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) گفت: تاکنون ۴۰ درصد مدارس ملی مهارت فعال و ۶۰ درصد دیگر به دلیل موانع موجود نتوانسته کارایی مورد توجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را کسب کنند.

علیرضا لادن مقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سما درباره فعالیت مدارس ملی مهارت به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: مدرسه عالی مهارت ایده‌ای از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تسریع در مهارت آموزی مطرح کرده تا افراد فارغ التحصیل در رشته‌های دانشی برای جذب در بازار کار در بعد سخت افزاری و نرم افزاری تحت تعلیم قرار بگیرند. برای مثال بسیاری از دانشجویان مهارت لازم برای ایجاد تعامل با مدیر و همکاران را کسب نکردند و در این شرایط فرد فارغ التحصیل باید به شکل موقت کارآموزی کرده و توانایی‌ها را افزایش دهد.

۴۰ درصد بیکاران، تحصیلات دانشگاهی دارند/ عدم اثر بخشی آموزش در دانشگاه‌های کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) افزود: بر اساس آمارها شاهد کمبود نیروهای متخصص در جامعه هستیم و صنعت به شدت دنبال نیروهای متخصص است و در آموزش‌های بلند مدت نیاز صنعت برطرف نمی‌شود. مدارس عالی مهارت در جوار کارخانه‌های صنعتی و مطابق با نیاز متقاضیان مهارت‌های مورد نیاز همچون ایمنی و صنعتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. در همین راستا ۱۱۳ مدرسه عالی مهارت راه اندازی شده و تاکنون در این مدارس حدود ۴۰ درصد فعال و ۶۰ درصد به دلیل موانع موجود نتوانسته کارایی مورد توجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را کسب کنند.

به گفته وی با توجه به نوپا بودن این مدارس اقدامات در این حد مناسب و به دنبال ایجاد شرایط هستیم. دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) با داشتن ۸ مدرسه مهارت در تمامی نقاط تهران با صنایع  به دنبال ایجاد تعامل است. تاکنون از اقدام مدارس ملی مهارت استقبال و ۶۰ نفر از نیروها را برای آموزش در مقطع کاردانی در اختیار قرار دارد. هم اکنون در رشته‌های ریسندگی یک و دو، ارزیابی کیفیت محصولات و بازاریابی حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر ثبت نام کرده و بعد از برگزاری امتحانات دانشگاهی کلاس‌ها برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) تاکید کرد: مدرسه عالی مهارت یک مدرسه مهارت آموز به شکل مشارکتی و بر اساس نیاز جامعه مهیا شده که صنایع و افراد برای تعامل با مدارس تمایل دارند. در این شرایط تبلیغات می‌تواند کمک کننده باشد، چون دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۳ هزار کارگاه و آزمایشگاه و ۲۳ هزار نفر از اعضای هیات علمی در اختیار داشته و بنابراین یک مرکز پرقدرت برای انجام فعالیت‌ها در مدارس عالی مهارت است.

لادن مقدم گفت: در یکسال اخیر شاهد استقبال دانشجویان از کسب مهارت‌ها هستیم. برای مثال دانشجویان در مدارس عالی مهارت به شرکت در دوره‌های حقوق، عکاسی، حسابداری و ... تمایل دارند و هم اکنون تفاهم نامه برای برگزاری کلاس‌ها منعقد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =