۵ نکته طلایی و موثر برای درست کردن پیتزای خانگی

پیتزا یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین نوع فست فود در سراسر دنیاست که بسیاری از افراد دوست دارند در منزل آن را تهیه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امروز فست فودها یکی از مهم‌ترین گروه‌های غذایی در جهان هستند که تنوع بالایی دارند و به عنوان غذایی مدرن با طعم و سبک جدید جای خود را در برنامه غذایی مردم دنیا باز کرده‌اند.

آموزش آشپزی/ طرز تهیه املت مرغ

پیتزا یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین نوع فست فودهاست که اولین بار در کشور ایتالیا تهیه شد؛ سپس پخت آن در سراسر جهان رواج پیدا کرد. پیتزا در طعم‌های گوناگون مانند پیتزای سبزیجات، مرغ، گوشت، پپرونی، پنیر و... تهیه می‌شود که دارای طیف گسترده‌ای از طعم و مزه است.

مواد لازم برای تهیه خمیر فوری

آرد سفید قنادی: ۱ لیوان
ماست: نصف لیوان
بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه پیتزا

سینه مرغ پخته و خرد شده: ۱ لیوان
پنیر پیتزا: ۲ لیوان
قارچ: ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای: نصف یک عدد
پودر آویشن: ۱ قاشق مرباخوری
سس کچاب: به میزان لازم

طرز تهیه خمیر فوری پیتزا

برای شروع کار آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط کنید و کنار بگذارید. ماست را داخل یک کاسه گود و مناسب بریزید و با چنگال کمی هم بزنید. سپس آرد را با الک کم کم به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود. بعد از اینکه خمیر کاملا جمع شد و به دست نچسبید، آماده است. توجه داشته باشید که اگر ماست شما شل یا آبدار باشد، باید آرد بیشتری اضافه کنید تا خمیر جمع شود.

طرز تهیه پیتزا در خانه

مرحله اول: کف یک قالب نچسب را با کمی روغن چرب کنید؛ سپس خمیری را که آماده کرده‌اید، کف قالب پهن کنید و با دست روی خمیر را کاملا صاف کنید.

مرحله دوم: اندازه دو قاشق سس کچاب روی خمیر بریزید و با قاشق یا لیسک سس را روی سطح خمیر پخش کنید. کمی پنیر پیتزا روی خمیر بریزید؛ سپس سینه مرغ پخته و ریش شده را روی سطح خمیر پخش کنید.

مرحله سوم: قارچ‌ها را خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذراید تا آب قارچ کشیده شود؛ سپس قارچ تفت داده شده را روی لایه مرغ بچینید و در آخر فلفل دلمه‌ای خرد شده یا حلقه شده را روی پیتزا بچینید.

مرحله چهارم: برای مرحله آخر پنیر پیتزا را روی تمام سطح پیتزا بریزید و بعد پودر آویشن را روی پنیر پیتزا بپاشید. حالا قالب را داخل فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد بگذارید. حدودا ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم است تا خمیر بپزد و پنیر پیتزا آب شود. قبل از بیرون آوردن پیتزا از فر حتما دقت کنید که کناره‌های خمیر طلایی شده باشد. پیتزای شما در این مرحله آماده سرو است.

۵ نکته طلایی برای خوشمزه شدن پیتزا


۱- هنگام تهیه خمیر اگر خمیر را خوب ورز ندهید یا بیش از حد آرد اضافه کنید، در آخر خمیر سفت و خشکی خواهید داشت.

۲- اگر خمیر پیتزای شما خوب نمی‌پزد، به این دلیل است که خمیر را خیلی کلفت پهن کرده‌اید. خمیر پیتزا را باید از قطر نیم سانت کمتر پهن کنید.

۳- برای اینکه پیتزا آب نیندازد، قارچ را از قبل بپزید و بعد روی پیتزا بچینید؛ همچنین از ترس اینکه نان پیتزا خشک شود یا بسوزد، زودتر از زمان موعد پیتزا را از فر بیرون نیاورید.

۴- اگر می‌خواهید پنیر پیتزای شما مانند پیتزاهای بیرونی کش بیاید، از پنیر یخ زده استفاده نکنید. پنیر را از یک ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا یخش باز شود.

۵- دمای پخت پیتزا با فر گازی خانگی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه است. دمای پخت پیتزا با فر برقی یا تستر بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه است. زمان پخت پیتزا برای پخت داخل ماهی تابه با شعله پخش کن و حرارت کم ۳۰ دقیقه است. به طور کلی هر زمان اطراف و ته خمیر رنگ گرفت؛ یعنی خمیر پخته است و پیتزای شما آماده است.

منبع: فرادید

انتهای پیام/

کد خبر: 1170491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =