جبلی: شبکه‌های معاند می‌خواهند آداب و رسوم ما را از بین ببرند

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای معاونت برون مرزی صدا و سیما، جنگ شناختی و فتنه سه ماهه با بهانه قراردادن جایگاه و شأن زن در فصل پاییز را جنگی ترکیبی علیه کشور دانست.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پیمان جبلی استفاده از ظرفیت ها را رمز موفقیت در ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان عنوان کرد و افزود: تلاش عربستان سعودی برای بهبود روابط با ایران و همچنین پیام مقامات آمریکایی برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای شاهد دیگری دال بر موفقیت ایران در این جنگ ترکیبی است که کشورها را وادار به تعامل با ایران کرده است.

واکنش رئیس صداوسیما به دستمزد میلیاردی در تلویزیون

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه خواستار بسیج ظرفیت ها و استفاده از طرح های نوآورانه در راستای جریان سازی موثر رسانه ای در معاونت برون مرزی صدا و سیما شد.

پیمان جبلی همچنین گفت شبکه های فارسی زبان معاند سعی در از بین بردن فرهنگ و اعتقادات و آداب و رسوم ملت ما دارند و این جنگ فرهنگی نخست با جنگ نظامی صدام علیه ایران و حمایت های نظامی غرب از صدام آغاز شد.
جبلی تاکید کرد: بلوغ رسانه ای در معاونت برون مرزی صدا و سیما نقشی مهم و برجسته‌ای در استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای برای ناکام گذاشتن توطئه های فرهنگی دشمنان دارد.

احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما نیز در حاشیه جشنواره صبح رسانه افزود، جهان چند قطبی امروز بیش از هر زمان یک واقعیت عینی است و بدیهی است که نظام سلطه با کلیه امکانات تلاش می‌کند تا از شکل‌گیری نظم نوین جهانی جلوگیری کند.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با اشاره به برگزاری این جشنواره درست در روزی که اولین تلویزیون بین المللی غیر فارسی زبان ایران همزمان با تجاوز آمریکا و متحدانش به عراق و اشغال این کشورافتتاح شد بیان کرد، رسانه‌های معاونت برون مرزی در سازمان صدا و سیما تلاش می‌کنند تا با مبنا قرار دادن دو اصل راهبردی کنشگری و میدان‌داری، امکان بروز روایت های جایگزین را محقق سازند.

وی افزود: با آنچه گفته شد جشنواره‌ رسانه ای صبح محلی است برای تقدیر و معرفی آثار و افرادی که در کمک به تحقق نظم نوین جهانی در حال نقش آفرینی هستند.

وی همچنین با اشاره به بیستمین سالگرد شهادت‌ راشل کوری گفت: شهید راشل کوری نشان داد که مبارزه‌ با ظلم و تجاوزگری ملیت و دین نمی شناسد و به جهت آرمان های مشترک‌ انسانی تا پای جان باید مبارزه‌ و فداکاری کرد.
اختتامیه جشنواره رسانه ای صبح با مشارکت عموم هنرمندان و تولیدکنندگان آثار هنری مناسب مخاطبان برون مرزی امروز (شنبه) برگزار شد.
یکی از اهداف این جشنواره که به ابتکار معاونت برون مرزی صدا و سیما برگزار می شود شناساندن برنامه سازان و شبکه های این معاونت است.
معاونت برون مرزی صدا و سیما با بیش از ۱۵ شبکه تلویزیونی و ۳۰ شبکه رادیویی آثاری در عرصه رسانه‌ای تولید می کند.

دبیر جشنواره صبح گفت: هرکس ادعای دفاع و حمایت از ارزش‌های اسلامی دارد، در دفاع از مردم مظلوم فلسطین می‌بایست ثابت قدم باشد.

ابراهیم علی برزی افزود: فلسطین و مقاومت جوانان آن در برابر اشغالگری معیار و میزان درستی در شناخت پایبندی به اصول اسلامی و انسانی است و هرکس ادعای دفاع از کرامت انسانی و حمایت از ارزش‌های اسلامی دارد، می‌بایست ثابت قدم بوده و از هر اقدامی در این راه دریغ نورزد.

وی تاکید کرد: جشنواره رسانه‌ای صبح در حمایت از ایده‌های تولید برنامه‌های متنوع در حمایت از مردم فلسطین، جایزه ویژه خود را به این امر اختصاص می‌دهد.

علی برزی به اهداف جشنواره رسانه‌ای صبح اشاره کرد و گفت: از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به شناساندن گروهی از برنامه سازان در معاونت برون مرزی صداوسیما و شبکه‌های آن اشاره کرد که شامل بیش از ۱۵ شبکه تلویزیونی و ۳۰ شبکه رادیویی است که آثار فاخری در عرصه رسانه‌ای تولید می‌کنند و بسیاری از هنرمندان در داخل و خارج از سازمان از آن بی‌اطلاع هستند.
بخش ایده‌های نو جشنواره رسانه‌ای صبح، پذیرای آثار هنرمندان و برنامه سازان در ساختارهای نمایشی، مستند، انیمیشن و موشن گرافیک بود.

مراسم اختتامیه جشنواره «صبح» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما یکشنبه ۲۱ اسفند با حضور برخی از مقامات ارشد کشوری و مسولین رسانه ای از جمله سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی برگزار شد.

شعار جشنواره صبح، «یک خانواده یک هدف» است که به همت معاونت برون مرزی، شبکه سحر صداوسیما برگزار می شود.
هدف از برگزاری جشنواره رسانه ای «صبح» حمایت از ایده های تولید برنامه های متنوع در حمایت از مردم فلسطین می‌باشد و البته جایزه ویژه خود را به این امر اختصاص داد.

در رقابت ساختارهای نمایشی و مستند این جشنواره داورانی همچون مهدی فرجی، جواد افشار، احسان کاوه، فرهاد قائمیان و مرتضی شعبانی آثار ارسال شده را به داوری می نشینند.
در کنار این رقابت، تولید کنندگان محتوا در بخش فضای مجازی جشنواره نیز در انتظار آرای نهایی داوران از جمله حسین شیخیان، محمد حسام پور، الهام سلیمانی و سعید حسنی خواهند بود.
از دیگر داوران این جشنواره می توان به کارشناسانی همانند سیامک کاکایی و ولی اله قرقانی در کمیته داوران آثار رادیویی و همچنین مسلم رحیمی، مهدی سنایی نیک، فرهاد فریدزاده، داود اسکندری و سید ابراهیم حسینی بخش در کمیته داوران آثار تلویزیونی نام برد.

شبکه های مختلف معاونت برون مرزی شامل سحر، الکوثر، پرس تی وی، العالم، آی فیلم، هوسا تی‌وی و هیسپان تی‌وی، خبرگزاری تصویری ایران پرس، مجموعه رادیوهای معاونت برون مرزی و وب‌سایت ۳۰ زبانه پارس‌تودی وابسته به رادیوها، آخرین تولیدات منتخب خود را در این جشنواره به داوری گذاشته اند.

در ادامه برنامه از برگزیدگان ‌بخش‌های ایده های نو، فضای مجازی، آثار رادیویی و برنامه‌های تلویزیونی قدردانی شد.

در بخش بهترین وب سایت، ضمن تقدیر از وب سایت خبرگزاری ایران پرس، جایزه بهترین وب سایت به سید ظفر مهدی برای وب سایت شبکه پرس تی وی اهدا شد.

در بخش بهترین پادکست، ضمن تقدیر از پادکست تولیدی رادیو چینی، جایزه بهترین پادکست به احمد شیرزادیان از خبرگزاری ایران پرس تقدیم شد.

جایزه بهترین نماهنگ به «سرود ملی» از شبکه آی فیلم فارسی و امیر تاجیک تعلق گرفت.

جایزه بهترین مسابقه تلویزیونی به محسن کرمی برای مسابقه تلویزیونی نواهنگ از آی فیلم۲ اهدا شد.

جایزه بهترین برنامه ترکیبی به برنامه «حَراف» از شبکه العالم سوریه تعلق گرفت.

برنامه «انبیاء در سرزمین ایران» از شبکه الکوثر نیز جایزه بهترین برنامه مستند گزارشی را دریافت کرد.

جایزه ویژه فلسطین به برنامه «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی‌شده» از شبکه پرس تی وی به تهیه‌کنندگی دیوید میلر تقدیم شد.

جایزه بهترین پوشش خبری تلویزیونی به حسام عبدالسلام زیدان از شبکه العالم برای پوشش زنده خبر زلزله در شمال سوریه اهدا شد.

در بخش معرفی بهترین اثر نمایشی، جایزه این بخش به سریال نمایشی «گیل دخت» از اداره کل تولیدات نمایشی معاونت برونمرزی تقدیم شد.

جایزه بهترین مستند محض به بهروز نورانی پور برای مستند «دختران باد» از شبکه سحر اهدا شد.

در بخش معرفی بهترین برنامه مناسبتی و رویدادمحور، جایزه بهترین برنامه به «پنج دقیقه؛ شاهچراغ» از شبکه هیسپان تی وی و تهیه‌کننده و کارگردان این اثر، فهیمه اسماعیل پور اهدا شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1174545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =